Suzuki Bandit 1250 går dåligt när den blir varm!

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Hej min Suzuki Bandit 1250 2007 har börjat gå dåligt när den blir varm, den tidigare ägaren har knappt kört hojen på 2 år(om det kan vara något med det?), den går klockrent när den kall sen så blir det som den inte varvar ur ordentligt när man ska göra gaspådrag detta efter den blivit varm! Det känns som det bör vara något med att den får för lite bensin eller så är stiften kassa vad tror ni? Tacksam för alla svar!
 

MEHall

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2016
Ort
Kumla
Hoj
2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
Har en Honda CB 250n som inte riktigt svarade på gasen i hög hastighet och det visade sig att den hade lite för stort munstycke så det blev att byta bara. ;)







:hjälm
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Gör service enl instruktionsboken samt kolla ventilspelet. Nya filter och stift.
Om felet kvarstår sen så är det nåt dyrare...........
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Gör service enl instruktionsboken samt kolla ventilspelet. Nya filter och stift.
Om felet kvarstår sen så är det nåt dyrare...........
Prövade att köra med tanklocket öppet idag och då gick den som den skulle igen. Har blåst ur hålen i tanklocket men så fort jag satte igen locket vart det samma igen?????

Tack för alla svar.
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Nu har den börjat gå konstigt igen med nya problem. När jag nu kör på låga varv går den sämre och sämre varvar jag upp den på tomgång kan jag varva ur den igen men så fort jag släpper gasen börjar den vilja dö utan att den dör om ni förstår :) (går fortfarande som den ska på tomgång). Om jag även startar om motorcykeln samtidigt som jag kör så funkar den igen när jag ska gasa på men blir samma sak efter jag släppt gasen. Har bytt stift olja och luftfilter samt kollat lutningen i tanken lock och slangar. Nån som vet vad detta kan bero på?

Tacksam för svar

Suzuki Bandit gsf 1250 SA
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Vill även tilläga att bensinpumpen tjuter ganska högt innefrån tanken låter som ett surrande och blir högre efter jag varvat upp hojen startar jag om hojen blir den tyst igen !
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Nu har den börjat gå konstigt igen med nya problem. När jag nu kör på låga varv går den sämre och sämre varvar jag upp den på tomgång kan jag varva ur den igen men så fort jag släpper gasen börjar den vilja dö utan att den dör om ni förstår :) (går fortfarande som den ska på tomgång). Om jag även startar om motorcykeln samtidigt som jag kör så funkar den igen när jag ska gasa på men blir samma sak efter jag släppt gasen. Har bytt stift olja och luftfilter samt kollat lutningen i tanken lock och slangar. Nån som vet vad detta kan bero på?

Tacksam för svar

Suzuki Bandit gsf 1250 SA


Vill även tilläga att bensinpumpen tjuter ganska högt innefrån tanken låter som ett surrande och blir högre efter jag varvat upp hojen startar jag om hojen blir den tyst igen !
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Fick du verkligen tillbaka alla slangar på luftburken efter filterbytet?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Var bränslefiltret och pumpen som var problemet lyckades göra rent med tryckluft och w40 spray, gjorde även rent tanken som såg för jävlig ut såg ut som ett sandtag samt att bensinen var alldeles mörk, skönt för hjärtat att den mår bra nu över vintern får väl gå och starta den nån gång i månaden så det inte kläggar igen igen :)

Tack!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Var bränslefiltret och pumpen som var problemet lyckades göra rent med tryckluft och w40 spray, gjorde även rent tanken som såg för jävlig ut såg ut som ett sandtag samt att bensinen var alldeles mörk, skönt för hjärtat att den mår bra nu över vintern får väl gå och starta den nån gång i månaden så det inte kläggar igen igen :)

Tack!

Bra at det löste sig, men du ska absolut inte starta den upp den med jämna mellanrum under vintern, om du inte samtidigt kör en runda så att motorn hinner bli ordentligt varm. Annars slutar det bara med igensotade stift, fukt i motoroljan och urladdat batteri.
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top