Suzuki DR125SM trim?

sampen

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
Suzuki DR125SM, 03 KTM 125 SX
Hej! Köpte idag en Suzuki DR125SM :yoparty som går runt 100, och tydligen är det bara 8kW i den.
Men för 125or så är ju max kW 11 och då vill jag ha det så också! Så är det någon som vet hur jag kan trimma upp den till runt 11 kW?
Vill helst ha den laglig men ja så nära 11 kW som möjligt.

Trimrör skulle kunna funka, bara det att sånt märker ju polisen ganska lätt, eller? :confused:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
På 125:eek:r brukar polisen inte märka så mycket. En 125:a får ju gå i 120 dock att den håller KW/HK och cylinder måttet.

Jag undrar också hur man kan trimma upp 4-taktarna lite. Om det nu går, vet att några brukar byta förgasare men brukar inte det medföra lite flera stop på macken?

//Emil

PS!!
((Det är ingen som har Arrow avgassystem och dämpare till Honda XLR 125?))

sampen

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
På 125:eek:r brukar polisen inte märka så mycket. En 125:a får ju gå i 120 dock att den håller KW/HK och cylinder måttet.

Jag undrar också hur man kan trimma upp 4-taktarna lite. Om det nu går, vet att några brukar byta förgasare men brukar inte det medföra lite flera stop på macken?

//Emil

PS!!
((Det är ingen som har Arrow avgassystem och dämpare till Honda XLR 125?))

Ja 4-taktarna är ju mindre högljudda också så att, men iaf så borde det väl finnas nån plugg eller så? :eek:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Ja 4-taktarna är ju mindre högljudda också så att, men iaf så borde det väl finnas nån plugg eller så? :eek:

Tycker det är dåligt med pluggar på mina två XLR ialla fall.

Men det skadar inte att titta efter pluggar på din DR125:a säg gärna till om du hittar några. (Intresserad av att köpa en lika dan).

Men som sagt var, Många sätter på en större förgasare. Bara byta vid besiktning vid senare tillfälle om det är så :rolleyes:.

Men jag vet bara en 125:a 4taktare som går runt 120-130 och det är Honda Varadero 125 som då är V-Twin.

En av mina (XLR) går ju inte över 92 sträcket men den andre går runt 95-98, Dessa är ju dock offroadare och de behöver inte gå mycket fortare. "Men lite mer kraft skulle inte skada".

Aja gott folk! Ha en go tupp lur! Se vad man drömmer om inatt :)tuttar:banana).

Drive safe out there and learn your bike!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
En 125:a får gå hur fort som hellst.
En 125:a får bara ha 11kw.

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
det borfe finnas slipon till den. och du får trimma 125or om de inte överstiger 11kw/15 hk

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
det borfe finnas slipon till den. och du får trimma 125or om de inte överstiger 11kw/15 hk

Så länge dom inte är helfordonsgodkända (för trimmet lär ju inte vara det) och du inte överskrider effekten hojen är registrerad på.
Eller har jag fel?

sampen

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
Okej, tack för alla svar. Slipon skulle väl funka antar jag, men då vet man ju inte hur hög effektskillnad det blir. :eek: Plus att det kostar ju aset o jag hittar endast ett och det är på eBay i typ Italien... :(

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Okej, tack för alla svar. Slipon skulle väl funka antar jag, men då vet man ju inte hur hög effektskillnad det blir. :eek: Plus att det kostar ju aset o jag hittar endast ett och det är på eBay i typ Italien... :(

det blir skillnad, men du kommer inte överstiga 15 häst.
Min xt med 150cc portad och planad topp. värre kam, slipon, 28mm förgasare hade kanske 15-16 häst. de vart ju inge herrejösses effekt men man drog moppefuckona iaf:)

sampen

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
Min xt med 150cc portad och planad topp. värre kam, slipon, 28mm förgasare hade kanske 15-16 häst. de vart ju inge herrejösses effekt men man drog moppefuckona iaf:)

Okej. :) Men vill inte ha sådär jätte mycket skillnad utan det räcker kanske med ett effektrör? För om den är på 8kW nu så borde den väl komma upp emot 11kW med ett rör? :eek: Får väl bli att samla pengar och köpa från eBay isåfall. :/

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Okej. :) Men vill inte ha sådär jätte mycket skillnad utan det räcker kanske med ett effektrör? För om den är på 8kW nu så borde den väl komma upp emot 11kW med ett rör? :eek: Får väl bli att samla pengar och köpa från eBay isåfall. :/

effektrör gör inte alls mycket på 4-takt
11 kw är att drömma om

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r

du kanske kan få ut 8-10% mer effekt beroende på hur tät din nuvarande dämp är, din krök kanske också är lite väl tunn också? Men en ny dämpare är värt hur som helst, det kommer låta snabbare :D

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
du kanske kan få ut 8-10% mer effekt beroende på hur tät din nuvarande dämp är, din krök kanske också är lite väl tunn också? Men en ny dämpare är värt hur som helst, det kommer låta snabbare :D

den kommer låta myyycket snabbare. xt låt som en 600:rolleyes:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R

Jag drar ju 50cc rieju urpluggad med min XLR :tummenupp.

Ganska nöjd med det. Dock får jag KÄMPA för att få upp någon av de (har 2 styck) upp till 99 sträcket.

Och de låter ju som några gamla symaskiner, Dock den ena låter "större" än den andre men ändå är dom precis samma års modell och liknande.

Vill bara ha göddigare ljud i dem, Då jag inte åker så mycket på Landsväg så behövs ju inte farten precis.

//Emil

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...