Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Aha jag fick en CD med mekmanual på köpet, dock är den tydligen till S modellen som har Mikuni, det ser ut att sitta en Kehin på moppen ja!

Får plocka ner gasaren och kolla det du sa, tack för tipset :Bugar

äsch skicka den till mig istället så får du min mikuni 36 i retur :D

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Kollade framdrevet och hittade detta innanför kåpan. Skrammelmysteriet troligen löst:), men vad är detta för saker och var skall de sitta...?

Ser ut att vara en av kedjerullarna. Sitter en under svingen och en ovanför. Skickar med en bild... troligtvis är det i den övre ringen som dina grejer ska sitta. Den undre ringen visar ungefär var den undre rullen brukar sitta.

Bifogat

• 2009_04_19_bikepics-1640277-800.jpg
    2009_04_19_bikepics-1640277-800.jpg
    80.1 KB · Visningar: 96

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
... Herge! Det finns en fin drzsm-05 i vansbro för 32tusen. Lite för långt ifrån dig kanske. Den får du säkert för 30 för den har varit med ett tag nu.

Yes jag snackade med honom men den saknade all form av hastighetsmätare o.s.v. (inte ens cykeldator) och verkade ha tvivelaktig historik så jag fortsätter leta tror jag :) Den behöver inte vara fläckfri men hastighetsmätare och allt därikring vill jag ha kvar! Såklart har ju biljäkeln pajjat också så jag tar mig ingenstans förrän den varit på verkstaden i x antal veckor. :huvet

sanamon

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2009
Hoj
2006, Suzuki DRZ400E
Ser ut att vara en av kedjerullarna. Sitter en under svingen och en ovanför. Skickar med en bild... troligtvis är det i den övre ringen som dina grejer ska sitta. Den undre ringen visar ungefär var den undre rullen brukar sitta.

Tack för bra svar, med bild och allt! Av någon anledning hittar jag inte skisser på detta varken i manualen eller i servicemanualen...:va

mvh Jonas

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
hoj!

Montera nya handskydden igår (Polisport!) :)

Bifogat

• Bild013.jpg
    Bild013.jpg
    102.8 KB · Visningar: 115

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Lättning på gång Björk? Är du rädd du blir tyngst om vi väger hojjarna i sommar. Nerå jag har oxå tänkt ta bort låset men jag använder det faktiskt ibland.

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Lättning på gång Björk? Är du rädd du blir tyngst om vi väger hojjarna i sommar. Nerå jag har oxå tänkt ta bort låset men jag använder det faktiskt ibland.

Hehe ah tänkte jag skulle bort me den iaf..:D
Jag ska ju bli Pappa här inom en väldigt snar framtid! :)
Vi skulle ha kikat sen på att få i BB o kammar i min cykel sen :yoparty

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Grattis! Hur snart? Jag skulle kunna hjälpa nån helg, man kan ju dela upp de på två gånger. Riva å göra rent och kolla om man behöver nya shims en dag, och återmontera en annan dag. Ha de bra!

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Grattis! Hur snart? Jag skulle kunna hjälpa nån helg, man kan ju dela upp de på två gånger. Riva å göra rent och kolla om man behöver nya shims en dag, och återmontera en annan dag. Ha de bra!

Tackar!:tummenupp
Ja precis det vore ju det smidigaste!:Bugar
Det skulle ha kommit den tredje men förstfödda brukar gå över lite.. så nu är det jour dygnet runt :) Hade gött så hörs vi av soon..

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
grattis till kommande bebis :rullandeu men glömm bort att meka kommande halvår :D har haft BB kitt & kammar i garaget i 2 månader snart :huvet men nästa vecka kanske :banana

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
grattis till kommande bebis :rullandeu men glömm bort att meka kommande halvår :D har haft BB kitt & kammar i garaget i 2 månader snart :huvet men nästa vecka kanske :banana

Tack Larsson!
Hehe ja samma här dom bara ligger där i förpackningarna o väntar på att få komma på plats! men jag o JJ får göra nåt ryck sen nån helg:tummenupp
Hade gött keep in touch..:tungan

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jojjomen var och beställde en cylinderfotspackning till E modellen i dag :)

rätt skoj att lelle en kille på DinMC i sollentuna som har en DRZ400S har suttit och jämfört packningarna men inte hittar någon skillnad på dom har för mig att E packningen ska väll vara lite tunnare så man får lite högre komp.

Anyway en annan har varit och bränt en massa stålars på christmas presents fan trevlig helg :fyllisar

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
s-sm cyl.packning är 3 lager som är ihopnitade. e cyl.packmingen är ett lager bara. Går utmärkt att slipa bort nitarna på en s-sm packning och annvända någon av de yttre lagren = e packning.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha