Först å främst måste du få tag i lämplig Fcr39! Finns många som inte lämpar sig alls. Den gammla varianten(slantbody) har alla löstagbar airbell(bakre del av förgasaren mot luftburk) behöver va delbar där så du kan montera en sudco adapter=- 021-216 FCR Adapter 2 3/8", carb to S airboot. Den nyare MX varianten har varianter som inte är delbara där= ej lämpliga! Vidare så finns MX varianter med wiretorn som är en del av förgasarkroppen= ej heller lämpliga, kommer att ta i ramen! Får du tag i en lämplig så behöver du - 021-216 FCR Adapter 2 3/8", carb to S airboot,- 017-262 EMN Needle,- P/N 13111-29F00 OEM Suzuki E Intake Manifold,- P/N 09402-58208 OEM Suzuki Clamp och följande bestyckning/ 160mainjet, 45pilotjet, 200 mainairjet, 100 pilotairjet och 65-72 i starterjet. Kan va bra med en förlängd bränsleskruv oxå. Accpumpen måste oxå justeras! Drzan vill ha en stor mängd så tidigt som möjligt utan att träffa trotteln och max 1-1,5 sek. lång.Tänk på att dom flesta förgasare säljs av en anledning(slitna)! Kan i slutändan va bäst att köpa ett nytt kitt!
Tpsen behövs ej på drzorna säger dom! Ska inte göra någon märkbar skillnad med eller utan. Ja kör med Tps på min Fcr