Suzuki drz 400sm

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Tja!

Undrar om det finns någon människa som kört denna hoj och kan berätt hur den är... är den värd att lägga pengar på???????

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Tung och klen men håller nog bra. Nått med mer cc är säkert roligare.

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Tung... kan man kalla en hoj som väger 133kg för tung? är ju bra mycket lättare än både Ktm 660 och 640 eller?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
har kört en sådan ett par ggr. tyckte att den var väldigt smidig jämfört med xt 350 -86 och xr 600 -91. det är en 400 , så den är inget under av effekt , men det tar den igen på smidighet. bra fjädring , och med rätt drevning kan den klara det mesta. är en av de mest populära gatreggade endurohojarna , tillsammans med xr 650 L.

vad har du tänkt använda den till ?

th0r

julfest
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Suzuki DRZ 400 -05
doro skrev:
2176721 Tja!

Undrar om det finns någon människa som kört denna hoj och kan berätt hur den är... är den värd att lägga pengar på???????

Det beror ju helt vad du tänkt använda den till. Det är långa service intervaller, vilket betyder att cykeln inte är speciellt trimmad, men med en ny förgasare och ett nytt avgassystem så får du en riktigt trevlig cykel som är riktigt smidig trots sina ~130 kg. I mina ögon är det en mycket prisvärd cykel som verkar ha relativt låg värdeminskning.

Provkör (gärna en aningnen modifierad)

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
WebGringo skrev:
2176950 har kört en sådan ett par ggr. tyckte att den var väldigt smidig jämfört med xt 350 -86 och xr 600 -91. det är en 400 , så den är inget under av effekt , men det tar den igen på smidighet. bra fjädring , och med rätt drevning kan den klara det mesta. är en av de mest populära gatreggade endurohojarna , tillsammans med xr 650 L.

vad har du tänkt använda den till ?

Funderar på att köpa den för att den blir så billig att tex försäkra i gämförelse med tex ktm:erna när man är 21 år och nybliven mcförare. men vill ha en motard som går att "busa" med.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
doro skrev:
2176823 Tung... kan man kalla en hoj som väger 133kg för tung? är ju bra mycket lättare än både Ktm 660 och 640 eller?

Ja det är tungt för en 400. Är som några redan sagt en bra hoj, inget effektmonster direkt men går nog alldeles utmärkt att wheeela några km med ändå.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Krille-666 skrev:
2177010 får jag bara köra med halvgas då eller? :hihi

Nä det får du avgöra när du ligger bakom mig!
:rofl

Nä nu får det vara slut på spamm, Doro kolla länken som jag lade upp. Du hittar mkt saker där!

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
KTM 560 SMR-07
Min kompis köpte en drz400sm idag, den sista svarta 05:an i Sverige enligt handlaren.

Jag har inte provkört den än så jag vet inte hur den går, men ett bra pris var det på den, 58K för en ny hoj plus lite lås och dyl. är inte så saftigt.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
ceasar skrev:
2180442 400cc är för lite för att åka på gatan med... :fakta

Rätt ! Kompisen köpte en sån... Finns nu på Blocket 70 mil senare... :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...