Suzuki GSR750 VS Kawasaki Z750R

Rasina

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Det kommer snart
Hej tog kortet föra veckan :)
Då står jag mellan dem!, aldrig kört dem men fastnat o läst bra om dem,
Men vill gärna ha fler info om dem, eller helt enkelt få mig o bestämma mig, ja har tänkt åka och test köra men ja har varken hjälm eller kläder, har mchandlare kläder o låna ut?
Det e min första inlägg så döm mig inte
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag har en z750, men inte R.
Egentligen är det ju rätt likvärdiga hojar, det handlar mest om smak. Suzukin är lättare i och för sig.
När det gäller försäkring så har svedea märkesförsäkring på svedea och suzuki på länsförsäkringar.
För min del skulle suzukin bli cirka 3000:- dyrare per år och det avgjorde mitt val.

Låna kläder av en handlare? då ska du nog vara grymt övertygande om att du verkligen kommer att köpa en av hojarna.
 

Skrs

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
GSR750 -13
Grattis till kortet!

Jag har en GSR750 och tycker den är väldigt trevlig. Stod mellan z750 och GSRen för mig också men suzukin var jäkligt billig att försäkra - runt 12k/år för 25år i sthlms innerstad. Du hittar nog inte billigare försäkring på en splitterny hoj med den åldern?

GSRen är iofs min första hoj och inte kört många andra men tycker att den levererar tillräckligt för mina behov - för tillfället :yoparty

Lycka till!
 

Rasina

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Det kommer snart
Det får nog bli en Gsr750 försäkringen e fan helt sjukt, 16700kr FÖR HALV, så det blir nog bara trafikförsäkring 570kr annars har man fan inte råd o köra. så krockar ja så får ja skylla mig sj eller tvärtom om nån krockar med mig så lagar väl hans/hennes försäkring min hoj?
Det e så jag uppfattat, så halv eller trafik e fan nästa samma skit typ
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Utan hjälm och kläder har du ju ingen nytta av en hoj så det börjar väl bli dags att skaffa sånt kanske?
 

Rasina

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Det kommer snart
Så nu har jag provkört Z750R Men lite besviken faktiskt den va ganska tung, Ja har bara kört BMW 650 GS 199 kg den va jätte lätt tyckte jag, så har inte så mkt mer o jämföra med, Hur är Suzuki GSR750 är den lättare? va fan ja väger ju bara 66 :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top