Suzuki Gsx 1700 Rekke seks prosjekt

Har gått tregt i den siste tiden, men noe har blitt gjort. Fått modifisert bånnpanne, så jeg for retur fra toppen rett ned i bånnpanne. Så har jeg satt på en el pumpe som står skrudd fast på clutchdekslet som tar olje rett fra sumpa og opp til toppen. Siden jeg bruker Gsxr topp som er oljekjølt og std GSXR har 2 oljepumper noe ikke en Gsx 1100 har så måtte jeg sette på ekstern oljepumpe til kjøling av topp. Blir endel slanger og shit men kan jo se litt tøff ut også. Forgassere er neste på lista, skal lage en rekke på 6 av Mikuni Rs36. Den tror jeg kan bli ganske slem å se på ferdig montert :)
IMG_4053.JPG
image22.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
 
En liten oppdatering, har fått gjort endel selv om det ikke ser sånn ut. Forgassere er ferdig satt sammen, fått satt på TPS sensor på høyre side, brukt TPS fra en Hayabusa throttle hus. Elnett er ferdig oppkoblet så er klar til oppstart etterhvert.image1.jpegimage2.jpegimage3.jpegimage4.jpeg Så neste blir en enkel eksos kun til oppstart for å få eksosen bakover :) Forgasser1.jpg
Forgasser2.jpgForgasser3.jpg
 
Her er en video av første oppstart av motoren, kommer en bedre video etterhvert :)

Imponert!

Det är bara att:
1624260064190.png
Kul att du delar med dig i form av ljud. Den låt riktigt arg. Hur har du valt tändföljd på extra cylindrarna? Blir det valt av sig självt så det inte blir för svårt att få ihop eller hur funkar det? Antar det påverkar vilket "sexa" ljud och karaktär man får också. Hur har du gjort?
 
Imponert!

Det är bara att:
View attachment 461702
Kul att du delar med dig i form av ljud. Den låt riktigt arg. Hur har du valt tändföljd på extra cylindrarna? Blir det valt av sig självt så det inte blir för svårt att få ihop eller hur funkar det? Antar det påverkar vilket "sexa" ljud och karaktär man får också. Hur har du gjort?

Tenningsrekkefølgen kommer litt hvordan veiven blir lagd. Men blir alltid 120 grader i mellom alle sylinderene tilslutt så lyden blir lik. Med forskjellige eksos kombinasjoner avgjør mye hvordan lyden blir. 6 til 1 er utentvil den råesten lyden og gir mest effekt.
1-5-3-6-2-4 bruker jeg, veldig vanlig på rekke seks motor.
 
Otroligt häftigt att kapa cylindrarna på mitten och svetsa ihop igen. Jag hade aldrig vågat. Det måste vara en sjuk precision på den kapningen!

Mindre än du tror faktiskt. Sök på Allen Millyard på Youtube, han bygger ihop en radsexa av två gamla Z1000 motorer och han körde med en bågfil.


Grymt ljud i motorn! Blir kul att se (höra) den med ett ordentligt avgassystem!
 
Mindre än du tror faktiskt. Sök på Allen Millyard på Youtube, han bygger ihop en radsexa av två gamla Z1000 motorer och han körde med en bågfil.


Grymt ljud i motorn! Blir kul att se (höra) den med ett ordentligt avgassystem!
Njae, i o f s med bågfil, men med goda marginaler och sedan precisionsfrästes kapytorna till rätt mått.
Men det låter bra med bågfil :)
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top