Suzuki GSX 400 FWS

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Hörde att Suzuki GSX-R 400 också är fina förstahojjar.
Riktigt billiga att äga med 25kw också, samt MYCKET sportigare än gsxen.

Min är såklart till salu :)

bOnKe

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -84
Har köpt hojen nu! Tipsen om att skippa kylet låter ju trevligt men jag vågar nog inte chansa. Nu väntar jag bara på att få nycklarna till garaget så att jag kan få in hojen till stan! Sen blir det åka av :D

SvartGSX

Håll Stumt
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2005, Kawazaki Z750 S
bOnKe skrev:
Har köpt hojen nu! Tipsen om att skippa kylet låter ju trevligt men jag vågar nog inte chansa. Nu väntar jag bara på att få nycklarna till garaget så att jag kan få in hojen till stan! Sen blir det åka av :D

Jag tror att du blir nöjd med hojjen :tummenupp Jag köpte min i våras och är helnöjd med cykeln. Jag gjorde en liten tur i dag på 37 mil utan träsmak. det finns pulver i cykeln efter 7000 varv men det går även att ligga och puttra i 50 på sexans växel utan problem. En sak som jag vill varna för att köp ingen termostatgivare till fläkten för dom är svindyra = 1200 kr. Köp en temostatgivare till en bil för 50 kr istället som passar till fws:n

Freddaa

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS
Tjenare!

Jag har en GSX 400 FWS som går fint men låter lite illa. När den går på tomgång låter den normalt men när jag accelererar hörs "knackningar". Vad kan detta bero på?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Om ljudet blir värre vid belastning så har jag fått för mig att det indikerar på ett slitet lager, men jag har haft fel förr.....

Var med en kompis i våras som köpte en GSX 400, och fick köra den från Helsingborg till Malmö. Trevlig och lättkörd cykel. Lagom helt enkelt. Går att ha massor med kul på krokiga vägar. Lätt o kasta från sida till sida, och att klippa en rondell inspirerat med.

Bensinförbrukningen är minimal, och eftersom den inte har massor med effekt är oddsen att den blivit buskörd mkt små. Det indikerar över lag på en bättre cykel än en racer av samma årgång med samma mil på.

Billig försäkring.

Har själv haft en GSX 550 EF som förstahoj.
Den stora skillnaden emellan dessa två är ett köttigare mellanregister, men på topp är det i stort sett likartat.

Generatorn är nämnd som standardfel, på GSX 550/750/1100 så har 2an en benägenhet att hoppa ur vid belastning, vet inte om detta också gäller på 400an.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln