Kristianccc
Ny medlem
Hej
Min Suzuki går dåligt , den startat utan problem med full choke, sen får man dra ner den till hälften för att få den att gå på tomgång.
När man drar på så segar den det tar tid att varva upp och om man försöker hålla varvtalet på tex 4000 varv så pendlar den 1000 varv upp och ner.
Jag tycker också att den blir varm fort, hur varm blir en cylinder. Kan man ta på den när man kört motorn en stund?
Det ska väl sägas att den stått still väldigt länge och inte startats.
Cykeln har inte gått långt ca 2000 mil.
Jag har bytt batteri, kollat alla tändstift , tömt gammal bensin och kollat filtret i tanken ska också byta olja på den.
Vad kan man mer kolla? ska jag ge mig på att plocka isär förgasarna ?
Justera ventilspel ?? ska man byta tändstiften helt (dom ser bra ut) ?
Körde utan luftfilter nu kan det ha ngn effekt ??
Oj det blev många frågor ... Tack på förhand
/ Kristian
Min Suzuki går dåligt , den startat utan problem med full choke, sen får man dra ner den till hälften för att få den att gå på tomgång.
När man drar på så segar den det tar tid att varva upp och om man försöker hålla varvtalet på tex 4000 varv så pendlar den 1000 varv upp och ner.
Jag tycker också att den blir varm fort, hur varm blir en cylinder. Kan man ta på den när man kört motorn en stund?
Det ska väl sägas att den stått still väldigt länge och inte startats.
Cykeln har inte gått långt ca 2000 mil.
Jag har bytt batteri, kollat alla tändstift , tömt gammal bensin och kollat filtret i tanken ska också byta olja på den.
Vad kan man mer kolla? ska jag ge mig på att plocka isär förgasarna ?
Justera ventilspel ?? ska man byta tändstiften helt (dom ser bra ut) ?
Körde utan luftfilter nu kan det ha ngn effekt ??
Oj det blev många frågor ... Tack på förhand
/ Kristian