suzuki GSX 750f ellerGSF 1200s

åkelås

åkelås
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
suzuki 1200s -06
:va Skall sälja min bmw k1100rs,väljer mellan suzukiGSX 750f-GSF 1200s det skiljer cirka 10,000:- MEN? försäkring och körning. båda har 90-95 hk jag kör både med passagerare på tur,och tycker om lite bus när jag kör själv.Nån som kan ge lite tips?typ erfarenhet av dessa mc MVH ÅKELÅS

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har en 750F -99a som jag har köpte 2004. Den har tjänstgjort till allt från brukshoj till jobbet till bus och semester. Kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med den! Den har underbara vägegenskaper, tillräckligt med kräm för bus och man åker både bekvämt och långt på den, både som passagerare och förare. Dessutom drar den nästan ingen soppa. Med marschfart runt 100-130, två pers, stora packväskor och tankväska drog den 0,55l/mil!
Så jag skulle nog satsa på 750'n, som mer lätthanterlig hoj, dessutom är den snyggare :)

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Hoztic skrev:
Så jag skulle nog satsa på 750'n, som mer lätthanterlig hoj, dessutom är den snyggare :)

Det går alltid att diskutera både lätthanterlighet och snygghet. Vikt kontra effekt samt väghållning är relativt lika, så ock försäkring. 750'n har 93 hästar och 1200 har ca 100 häst men betydligt bättre vridmoment.

Jag valde också mellan de bägge modellerna men fastnade för GSF1200 pga att det finns mer delar om man vill ha och att den är lättare att skrämma upp i effekt om man vill.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Anders R skrev:
Det går alltid att diskutera både lätthanterlighet och snygghet. Vikt kontra effekt samt väghållning är relativt lika, så ock försäkring. 750'n har 93 hästar och 1200 har ca 100 häst men betydligt bättre vridmoment.

Jag valde också mellan de bägge modellerna men fastnade för GSF1200 pga att det finns mer delar om man vill ha och att den är lättare att skrämma upp i effekt om man vill.

Helt klart är det ju så att en 750 kommer tvåa mot en 1200 när det gäller vridmoment, inget snack om saken! Men jag tycker nog att 750 har en klart sportigare stuk :)

Men visst är 750F en udda fågel! Följade dialog har utspelat sig mer än en gång:
-Hej, jag skulle vilja ha lite grejer till min hoj!
-Tja, det går nog bra, vad är det för hoj?
-En Suzuki.
-Japp!
-GSX!
-(blädder) Japp!
-750F...
-(springer mot horisonten) GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
åkelås skrev:
:va Skall sälja min bmw k1100rs,väljer mellan suzukiGSX 750f-GSF 1200s det skiljer cirka 10,000:- MEN? försäkring och körning. båda har 90-95 hk jag kör både med passagerare på tur,och tycker om lite bus när jag kör själv.Nån som kan ge lite tips?typ erfarenhet av dessa mc MVH ÅKELÅS

Hade en Bandit 1200 -04:a. Satte på en öppnare ljuddämpare och bänkade den med kn-filter o dynojet. Blev 115 hk på bakhjulet (bör väl vara ca 130 på veven). Visst är det bättre väghållning på sporthojar men en väldigt trevlig hoj i alla fall. Försäkringen var billig också, tror jag betalade ca 5.000:_ hel/hel.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...