Precis skaffat mig en k4, och har forskat om avgassystemet mitt, och förstår att jag har en bolt-on yoshimura, med originalrör (antar jag).
Det finns en liten cirkulär utbuktning i området där jag antar avgasventilservon satt innan (har inte sett den sitta där, köpte hojen och fick servon i handen).
Nu undrar jag hur effektiva originalrören är (då framförallt mittröret som går mellan grenröret och ljuddämparen), känns som att det finns risk för turbulens i området där ventilen satt innan, vilket borde minska effektiviteten.
Vet någon hur mycket det kan handla om effektmässigt? Hur mycket skulle man tjäna på att skaffa ett yoshi helsystem + mappning med pc, jämfört med att mappa den som den är nu (alltså yoshi bolt-on och originalrör) + mappning med pc?
Om ni skulle gissa effektsiffror på bakhjulet för de båda scenariorna, vad tror ni?
Vad kör ni själva med?
Sen känns det lite tråkigt om man skulle behöva köpa en yoshi slipon, då man redan har en bolt-on i ägo, finns det några skarvningssatser som man kan koppla sin bolt-on på yoshigrenrör och mittrör?
Någon som kanske vill sälja några av delarna jag pratar om?