Video Suzuki GSX-R LOGO

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Har börjat intressera mig för 3D animations program och insett att det tar "sjukt" lång tid att få fram korta filmsnutt, men de blir coolt.
Planen är att göra 3D logo för olika märken, speciella modeller osv.
Men jag behöver lite smakråd. Är ganska grön på detta området och har väl lagt ner en sådär 10 timmar nu på programmet med tutorials med mera så jag börjar känna mig lite mer varm i kläderna i hur man går tillväga.
*Ni kanske inte gillar denna musiken så har till överseende med det.
*Jag söker åsikt om vilken typ av text ni gillar bäst utav 2 jag har pillat med. Antingen med mycket skinande bokstäver, eller mindre skinande bokstäver

NR1: med redusering av skenet
https://www.youtube.com/watch?v=EKsAY_U_aAE

Nr2: Med mer sken
https://www.youtube.com/watch?v=SzHb4HXR7HM

Jag är väl medveten att dom är ganska snarlika, personligen gillar jag båda på 2 olika sätt, men den undre känns lite "väl" mkt ibland, men ibland känner jag anorlunda, är så fruktansvärt kluven...

Last edited:

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Tackar ödmjukast :krama

Men om jag skulle stå med en pistol emot din hoj o tvinga dig välja, vilken hade du då valt? Den med mildare belysning/strålar(nr1) ifrån bokstäverna eller den med mest (nr2) :va

Nummer 2 tycker jag ser coolast ut! Gör gärna fler :tummenupp

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Snyggt!! :tummenupp
Jag tycker ettan vinner.
Det är ju loggan som ska synas, blir för mycket flashiga effekter som tar utrymme från loggan i tvåan.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
3-2 so far ^^

För en liten "uppskattning" så har jag på nr1 haft strålarna på styrka 0.08 och på nr2 är dom på 0.2
Vad tror gottfolket om att köra något så som 0.1 - 0.125 på den inställningen för o hamna emellan eller dras ni antingen åt de ena hållet och vill ha mer av den effekten eller åt de andra hållet och vill ha mindre av effekten? :krama

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Här kommer lågupplöst nyhet, har pillat lite mer med programmet och börjar få mer insikt.
detta är bara 25% av upplösningen 720p men det tar bara 30 minuter och rendera den som ett smakprov på hur det kommer bli, den riktiga 720p kommer säkert ta mig 5-6 timmar och rendera :(
https://www.youtube.com/watch?v=3upxZ6HkLO0&feature=youtu.be

Gillar ni?
Tycker det är alldeles för kraftig färg. Gör att det ser lite billigt och kletigt ut,annars fräckt gjort

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år