Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Magnus-Sthlm skrev:
Imorgon blir det nya kurvor...den står just nu på Schneiders för montering av KN-filter+PCIII som komplement till mitt Yoshi-slipon. Ska bli spännande men det verkar som om 166-167 är rimligt att få ut max.

Hur gick det ?
Min -03 vart justerad på samma bänk för 2 1/2 månad sen.

sandstream

Guest
Freppa skrev:
Så, nu behöver Team Evil lite hjälp från sektmedlemmarna i denna tråd.
- Motorkaraktär med orginalpipa på. Lönar det sig att skaffa PCIII trots orginalsystem eller kan man tjäna på en bättre kurva (dvs hur bra jobb har japsarna gjort?)
Hoppas Magnus-Sthlm kan svara på det!
Freppa skrev:
- Hur är det löst med fram & bakhjul ur ett snabbt byte perspektiv? Är det fasta distanser eller leker de fortfarande med massa småsaker?
Jag tog av bakhjulet i helgen och det är en liten distans på var sida som sitter kvar i fälgen om man han tur.
Bromsoket glider på en bana på insidan av svingen.
Fram var det ett tag sedan jag gjorde så jag minns inte hur det såg ut.
Jag, som har tummen mitt i handen, upplever det som relativt enkelt att byta både fram och bak.
Freppa skrev:
- Är bromsbeläggen fram hela eller är det en per kolv?
Det är två st på var sida av hjulet, antar att det blir 1 per 2 kolv.

Tips: Ladda hem servicemanualen så har du info om det tekniska:
ftp://xyzpub:xyzpub@xyz.pp.se/GSX-R1000_01E.pdf

sandstream

Guest
Panter666 skrev:
Om ni inte sett detta gå in på ... där erbjuds det pengar att hämta genom reklam på bil och mc vilket gör att det kanske inte blir så dyrt att köra mc :tummenupp
Och vad har det i den här tråden att göra?

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
sandstream skrev:
Den är helt klart beroende framkallande :)

Nå, hur långt har ni hunnit åka med er K5:eek:r i år?

För mig har det blivit 912 mil och jag är fortfarande förälskad :pannkyss

Det har blivit ca 950 mil......

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:
Fan, jag får toura mer nästa år så jag blir värst :huvet

Tror Nogger har kört mer än 1200 mil.

...Lite + det faktiskt !! Men det är bara hälften av vad jag brukar ligga
på.... 2-2500 mil brukar jag knäcka på en säsong *vansinnigt*....
Nuförtiden är det mest bana som gäller och det har tyvärr varit så att jag varit "tvungen" att åka på Lakritsen till och från vissa ggr (inge släp).....som har gjort att milen dragit iväg + drevningen gör väl sitt till på mätarställningen *ler* Eller hur Sandstream... :tungan

Hur gick det med Magnus bänkning ?????? Somna han om .... ??? Eller får man helt enkelt ta saken i egna händer och se va den levererar Standard....*lugnt inkörd* He he.....

Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Nogger skrev:
Hur gick det med Magnus bänkning ?????? Somna han om .... ??? Eller får man helt enkelt ta saken i egna händer och se va den levererar Standard....*lugnt inkörd* He he.....

Nej då, alive and kicking. Men har surat lite för att det bara blev 162hk. Problemet är att det visade sig att PCIII:an jag köpte hade en skadad USB-kontakt så den fick ingen kontakt med datorn vilket gjorde att Fredrik på Schneiders inte kunde göra en egen mapp. Han trodde att det gick att få 3-4hk till om han bara fick möjlighet till det. Det låg en mapp i som var inställd för helsystem och utan KN-filter så det är den jag kör på nu. Kurvan var dock rakt och fin. Jag pratade med MotoSpeed som har agenturen för PC och han skulle slicka en ny kabel gratis vilket ju var snällt. Det ska tilläggas också att Fredrik var väldigt generös med priset för montering+bänkning nu när det inte gick att göra en egen mapp, all heder åt honom och Schneiders.

Fråga:Vilka har drevat om och hur har ni ändrat?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Magnus - mest för referens: hur körde du in din hoj? Hårt från dag ett eller enligt rekommendationerna? Har hört flera som säger att de får några hästar till genom den första metoden.

Magnus, en till fråga: Hur såg kurvan ut orginal utan mapp? Siffror?

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Freppa skrev:
Magnus - mest för referens: hur körde du in din hoj? Hårt från dag ett eller enligt rekommendationerna? Har hört flera som säger att de får några hästar till genom den första metoden.

Magnus, en till fråga: Hur såg kurvan ut orginal utan mapp? Siffror?

Jag köpte min begagnad efter att den hade rullat 350 mil så jag kan tyvärr inte svara på det.

Eftersom det inte gick att göra en ny mapp så monterade han direkt och bänkade så jag har bara den nya kurvan. Men han nämnde en siffra på 158hk, (med slipon), men hur kurvan var vet jag dessvärre inte.

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Jag har bytt till 16 fram och det har Nogger också (om jag inte minns fel).
Kan inte påstå att jag känner någon enorm skillnad men lite piggare känns den.

Beklagar de 162 hästarna, ljug nästa gång och skriv att det blev 172 eller nåt sånt :tungan

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:
Nej då, alive and kicking. Men har surat lite för att det bara blev 162hk. Problemet är att det visade sig att PCIII:an jag köpte hade en skadad USB-kontakt så den fick ingen kontakt med datorn vilket gjorde att Fredrik på Schneiders inte kunde göra en egen mapp. Han trodde att det gick att få 3-4hk till om han bara fick möjlighet till det. Det låg en mapp i som var inställd för helsystem och utan KN-filter så det är den jag kör på nu. Kurvan var dock rakt och fin. Jag pratade med MotoSpeed som har agenturen för PC och han skulle slicka en ny kabel gratis vilket ju var snällt. Det ska tilläggas också att Fredrik var väldigt generös med priset för montering+bänkning nu när det inte gick att göra en egen mapp, all heder åt honom och Schneiders.

Ett ner fram..... Helt omöjlig och få upp på slangen ändå... :hihi
Lite skillnad i "kliv" är det framför allt på 2:an 3:an 4:an som kommer mer till sin rätt, 1:an är ju lite väl lååååååång i original, men om sanningen ska fram så är det ren "överkurs" för gatåkat, på bana får man glädje av det..../M

Freppa skrev:
Vad har ni andra fått då?

En vansinnigt skön hoj som är grymt "snäll" och köra, det går att
sätta upp vem som helst på den och köra hyfsade tider, du ser jue
sandstreams film från gelleråsen.... Nogger :pannkyss Sandstream
Effekten återkommer jag om men en 1XX ngt borde det va.....

sandstream skrev:
Jag har bytt till 16 fram och det har Nogger också (om jag inte minns fel).
Kan inte påstå att jag känner någon enorm skillnad men lite piggare känns den.

Beklagar de 162 hästarna, ljug nästa gång och skriv att det blev 172 eller nåt sånt :tungan

Ja ljug !!! Säg att det va minst 175......

Last edited:

sandstream

Guest
Freppa skrev:
Vad har ni andra fått då?
Jag lever i drömmen om att min har minst 160 Hk på slangen och det skulle vara trist att släcka den med en riktig bänkning :tungan

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Nogger skrev:
...Då är vi två....... så m.a.o om det är mer än 160 så lägger jag upp det här...

Va...skrev jag 162. Sorry, menade 192 så klart, råkade bara vända på siffran :tummenupp

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Jo jag undrar om det finns någon som vet om fälgar från k3 eller k4 passar på K5?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...