återkallelsen gäller alla hojar av modellen 2005-2006 R1000 oavsett import el svensksåld.
Ok. Tar man kontakt med dom eller. Jag har en banhoj som är importerad. Dom vet ju inte om att jag äger den eftersom den inte är reggad.
återkallelsen gäller alla hojar av modellen 2005-2006 R1000 oavsett import el svensksåld.
återkallelsen gäller alla hojar av modellen 2005-2006 R1000 oavsett import el svensksåld.
Vill minnas att jag läste att garantiåtgärden gäller över hela världen. Så om det är svensksålt, gråimport eller privatimporterat skall det inte spela nån roll. däremot kan inte KGK skicka ut kallelser till importerade hojar eftersom dom inte har dom i sina register. Kontakta antingen KGK eller en återförsäljare så ska du kunna kirra det på det sättet.
Skitsnack låter det som. Inte helt ovanligt att KGK är restriktiva när det gäller hojar som inte DOM tagit in och sålt. Faktum är att dom inte skall kunna komma undan detta då garantiåtgärden är världsomspännande. Det gäller alltså inte bara vissa marknader eller ramnummer, ALLA R1000K5/K6 SKALL kontrolleras och om det behövs, åtgärdas. Hur svårt kan det vara? Kontakta återförsäljare eller KGK själva, ge dom ramnummer och andra eventuella fakta dom behöver så kan dom ta hem förstärkningen eller i värsta fall en ny ram.
Bör inte spela nån som helst roll var i världen du köpt din hoj, har man faktan som krävs hojmässigt så ska ingen kunna säga att " vi kan inte fixa det pga du har en importhoj"
Sen får man acceptera att det kanske tar lite längre tid om man har en importhoj.
Skitsnack låter det som. Inte helt ovanligt att KGK är restriktiva när det gäller hojar som inte DOM tagit in och sålt. Faktum är att dom inte skall kunna komma undan detta då garantiåtgärden är världsomspännande. Det gäller alltså inte bara vissa marknader eller ramnummer, ALLA R1000K5/K6 SKALL kontrolleras och om det behövs, åtgärdas. Hur svårt kan det vara? Kontakta återförsäljare eller KGK själva, ge dom ramnummer och andra eventuella fakta dom behöver så kan dom ta hem förstärkningen eller i värsta fall en ny ram.
Bör inte spela nån som helst roll var i världen du köpt din hoj, har man faktan som krävs hojmässigt så ska ingen kunna säga att " vi kan inte fixa det pga du har en importhoj"
Sen får man acceptera att det kanske tar lite längre tid om man har en importhoj.
om man har en tyskimporterad aldrig inreggad banhoj? hur funkar de då? ja har inga papper på den mer än ramnummer motornummer etc. har iof inga sprickor heller... men hade ju varit nice å montera dit förstärkningarna. men går de få tag på dom.
Kolla några sidor tillbaka i denna tråd
Kolla några sidor tillbaka i denna tråd![]()
...men det tål att upprepas.
Någon som vet hur man gör på displayen för att ställa in vid vilket RPM shift-lighten skall lysa?
Står väl i instruktionsboken.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |