Min hoj visar tempen i fahrenheit, men jag vill så klart ha det i celsius. Någon här som vet hur man ställer om? Står inte i boken tyvärr
Jag är tämligen säker på att det inte går. Man kan ändra mellan km/h och mph, men temp-enheten följer inte med.Vill också veta. Ingen?
Jag är tämligen säker på att det inte går. Man kan ändra mellan km/h och mph, men temp-enheten följer inte med.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Jupp, så är det.
Aj fan. Får ta och kolla lite celsius/fahrenheitkonverterare och lära mig då. Mellan vilka temperaturer mår motorn bäst och när är den för varm egentligen?
I boken står det att den tar skada vid temperaturer på 120 grader celsius och över.
Normal temp på min hoj brukar ligga mellan 165 och 190 fahrenheit. Det motsvarar 73-87 grader celsius ungefär
Tjena!
Har en GSX-R 1000 K6 med ett halvkul fel...
För att göra en pinsamt lång historia kortare så kan jag säga att jag tvättade hojen varpå inbromsningar nu får en ny konsekvens. Det är inte själva bromsarna i sig jag syftar på utan den el som ser till att bromsljuset tänds.
Oavsett om jag drar in bromshantaget eller trycker på fotbromsen så går säkringen (SIGNAL 10A) som gäller för intrumentering, blinkers, skyltbelysning, baklykta.
Jag har testat att både koppla ur allt (tidigare nämnda saker) som sitter på den säkringen, och även sprayat kontakter med wd-40 för att tränga bort fukt. Hojen har stått i solen, åkt många mil ute, själslig terapi, kognitiv behandling.. ja allt vad jag kan komma på.
Inget verkar hjälpa, nånting i kretsen från bromskontakterna till bromsljuset är det som kortsluts så fort jag bromsar.
Nån som har några tips på vad jag kan kolla vidare på? Finns nåt mer i kretsen jag borde undersöka? Stämmer det att kablarna för bromskontakterna går in i nån sorts styrbox under sadeln tillsammans med alla andra kablar? Kan det kommit in vatten i själva styrboxen just för "bromsljus-styrningen" !?
SNÄLLA HJÄLP!
Vad kan jag som är 19 år behöva betala i halvförsäkring på en k5 eller k6? En uppskattning bara
ok, inte den billigaste premien för dej...
enl. LF-Suzuki så kommer den att kosta 7590:- för en halv i Kramfors och hel 11790:-, men jag rekomenderar inte att klota eller få den stulen för det är svindyr självrisk....
Självrisk = 25000:- inkl.moms även om andra säjer annat, det var moms i början men det togs bort..
Annars rekomenderar jag att du ringer runt och kollar, det skiljer sej mycket mellan bolag, det har framkommit c:a 1000 gånger i massa trådar på forumet.
Dom kommer att fråga efter ett regnummer när du ringer, gå in på Blocket och leta upp ett regnummer som du kan använda..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|