Suzuki GSX-R1100 - Dunderklumpen

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ang. Aero-svets har jag bara hört bra från dem. Fått en motorkåpa svetsad av dem och grannen fick två blockhalvor i någon skum legering (efter att vevstaken tittat ut) svetsade av dem.

Edit: Är inte polerad ram väldigt 2005;).
Börjar kännas lite väl tyskt... Vad för stuk vill du ha på hojen? Typ cleant orginal hade jag nog kanske satsat på en mörk grafitgrå metallic. Är det lite mer utstående så hade en vit lack varit lite tufft. Vad hade du tänkt för färgsättning? Vit lack på ramen hade nog passat grymt med vit/blått.

Last edited:

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ang. Aero-svets har jag bara hört bra från dem. Fått en motorkåpa svetsad av dem och grannen fick två blockhalvor i någon skum legering (efter att vevstaken tittat ut) svetsade av dem.

Edit: Är inte polerad ram väldigt 2005;).
Börjar kännas lite väl tyskt... Vad för stuk vill du ha på hojen? Typ cleant orginal hade jag nog kanske satsat på en mörk grafitgrå metallic. Är det lite mer utstående så hade en vit lack varit lite tufft. Vad hade du tänkt för färgsättning? Vit lack på ramen hade nog passat grymt med vit/blått.

Ja, jag har redan lagt ner polering. Var ju jobbigt ju! :näsblod :D

Stuket ska vara org. med små moddar a la race, lite slitet men rent och snyggt. Lite 90-tals race nostalgi... eller nått sånt, typ.

// Linus

Last edited:

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Då har återuppbyggnaden börjat.
Fick styrstoppet svetsat men märkte såklart en spricka i ramen när motorn var på sin plats. :mad: :huvet
Bara att plocka ut motorn igen, tillbaka till svetsaren och börja om. :tråkad

Ang. lack lutar det åt "Lucky strike". Ganska ovanligt och 90-tal

Blev dock en långkväll och hann med en del.

// Linus

Bifogat

• DSC00096.jpg
    DSC00096.jpg
    132 KB · Visningar: 86
  • Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    68.6 KB · Visningar: 58
  • 70442.jpg
    70442.jpg
    47.3 KB · Visningar: 94
Last edited:

bard

Måste fixa ett cafeobjekt!
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
SUZUKI GSXR1100-89
Lucky strike färgsättningen kommer bli kalas!

Klädde just om sadeln på min -88 från sliten och äcklig röd med silvertape till cleant svart...
Det var betydligt lättare att få bra än jag trodde det skulle vara.

Bifogat

• DSC01330.JPG
    DSC01330.JPG
    32.7 KB · Visningar: 54
  • DSC01352.JPG
    DSC01352.JPG
    25.8 KB · Visningar: 66

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Lucky strike färgsättningen kommer bli kalas!

Klädde just om sadeln på min -88 från sliten och äcklig röd med silvertape till cleant svart...
Det var betydligt lättare att få bra än jag trodde det skulle vara.

Snyggt.

Kanske ska försöka på det själv. Vad använde du för material till överdraget?
Måste ju själv fixa så att mina sadlar inte är rosa längre :zpy

Nu är hojen provstartad. Startade direkt efter att batteriet fått ladda under
natten.
Ljuvligt ljud med bara grenrör :)

Ska nita kedjan nästa vecka. Finns det någon snäll själ i sthlm trakten som vill låna ut ett nitverktyg?? :Bugar

Går segt på avgas-letandet också. Har ett par på g så jag får se om jag hittar det jag söker efter.... Fick dock tag i en ny frambromspump. Den gamla var lagad med kemisk metall i själva infästningen till bromshandtaget :3freak :död

Edit flera timmar senare: Blev total krasch på meningen om min rosa sadel. Nu stämmer den :rofl

// Linus

Bifogat

• DSC00098.JPG
    DSC00098.JPG
    86.9 KB · Visningar: 77
Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Går segt på avgas-letandet också. Har ett par på g så jag får se om jag hittar det jag söker efter....
// Linus[/QUOTE]

Tjena ! Har en 7/11 som jag hållt på med sen några år så att du vet jag inte snackar gojja nu. Vet hur det är med grejjer till såna här gammlingar.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=87323&page=3

Har ju naturligtvis jagat samma grejer som du gör nu. Jag hittade flera olika
grenrör och även helsystem till min 1127-91 motor på Demon tweeks i england. fanns kromade,rostfria och de kunde tom fixa i titan men det va
svettiga pengar för det. Det rostfria va om jag inte minns fel av fabrikat micron och inte en original plankning utan ett 4-1 effekt grenrör. Men glöm deras hemsida. den suger. slå dom en signal istället. de är sköna lirare.

Jag la ner mitt köp då jag inte har kåpor och som du kan se på bilderna av mitt bygge, när det blev lack på hojen så skulle ett kromat lr rostfritt bli för mkt bling, så jag lackade dom i gjut järns färg.hållbart och snyggt.
Efter 1,5 år är det ff ingen rost på dom. och de har gått varma det lovar jag.

Kommer inte ihåg priserna men har för mig micronet låg på 330 pund då. detta va i början på 08 så det kan ju hänt ngt sen dess. pundet är ju mer slaktat än kronan så det kan funka till skillnad från att handla i staterna nu.det är ju kört för oss just nu med fantasi dollarn.

Har köpt massor med grejjor av demon tweeks i flera år och de är i regel inte billigast men de är inte dyrast heller och stora och därmed "säkra" att handla av. dessutom har man i regel sitt paket inom en vecka.

De har faktiskt en hel del till gammel gixxrar. kolla med dom det kan löna sig.
Hoppas du hittar vad du söker.

Har en binge med grejjor till din hoj så kolla om det är ngt du behöver så ska jag checka.

Och du, Lucky strike schemat äger. svikta inte på det.

Mvh

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Tjena ! Har en 7/11 som jag hållt på med sen några år så att du vet jag inte snackar gojja nu. Vet h...massor av bra text

Har mailat dom nu så får man se vad dom säger. Båda mina avgassäljare har ångrat sig eller sålt till någon annan. Så nu står jag tom igen. :4skrika

6k känns lite mycket för ett sprillans nytt system nu när önskelistan överskrider sparkontot. :stop

Annonserar lite till utöver min fina röda text under om att jag söker ett avgassystem i rostfritt till min gixxer.:hördu :hej

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Har mailat dom nu så får man se vad dom säger. Båda mina avgassäljare har ångrat sig eller sålt till någon annan. Så nu står jag tom igen. :4skrika

6k känns lite mycket för ett sprillans nytt system nu när önskelistan överskrider sparkontot. :stop

Annonserar lite till utöver min fina röda text under om att jag söker ett avgassystem i rostfritt till min gixxer.:hördu :hej

Hej !

Känner igen det där. fina saker till gammel gixxarna går som smör i solsken. folk bjuder över hela tiden på ebay osv.

Jag håller ögonen öppna åt dig med. jag letar alltid grejer till min så ser jag ngt så kontaktar jag dig.

Mvh

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Hej !

Känner igen det där. fina saker till gammel gixxarna går som smör i solsken. folk bjuder över hela tiden på ebay osv.

Jag håller ögonen öppna åt dig med. jag letar alltid grejer till min så ser jag ngt så kontaktar jag dig.

Mvh

Tack för att du håller utkik!

Har ev. ett yoshirör på g om några veckor så det ser lite ljusare ut. :hoppa

/ Linus

bard

Måste fixa ett cafeobjekt!
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
SUZUKI GSXR1100-89
Snyggt.

Kanske ska försöka på det själv. Vad använde du för material till överdraget?
Måste ju själv fixa så att mina sadlar inte är rosa längre :zpy

// Linus

Jag köpte låtsasskinn på tygvaruhuset i sickla, borde passa dig rätt bra rent geografiskt.

Det fanns några olika skinn men inget jätte utbud. Jag köpte en längd på 0.8m så att det skulle räcka till ett extra försök. Totalpriset blev hela 138:- om jag minns rätt.

Själva jobbet var betydligt lättare än jag trodde det skulle vara.
Ta det lugnt och metodiskt så ska du se att det inte bli något veck.
Jag började med att fästa skinnet i fram och bakkant på sadeln med häftklammer och sen jobbade jag ner sidorna. Tänk på att inte ta för långa stift bara.

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100
Tjena.Ingen av er gsxr ägare som har en styrdämpare över?Original eller eftermarknads spelar ingen roll bara den passar så som original. Eller en orinal som läcker men som är delbar.Min är tyvärr inte delbar..
Mvh.Peter

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Jag köpte låtsasskinn på tygvaruhuset i sickla, borde passa dig rätt bra rent geografiskt.

Det fanns några olika skinn men inget jätte utbud. Jag köpte en längd på 0.8m så att det skulle räcka till ett extra försök. Totalpriset blev hela 138:- om jag minns rätt.

Själva jobbet var betydligt lättare än jag trodde det skulle vara.
Ta det lugnt och metodiskt så ska du se att det inte bli något veck.
Jag började med att fästa skinnet i fram och bakkant på sadeln med häftklammer och sen jobbade jag ner sidorna. Tänk på att inte ta för långa stift bara.

Sweet! Det lät ju väldigt lätt. Ska springa ner till sickla och köpa på stört.

// Linus

Last edited:

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Gör det!

Lägg upp lte bilder på resultatet sen.

Klaro! Var mycket lättare än vad jag trodde.

Klart jobbigast var att ta bort alla gamla häftstift. :näsblod

Edit: Totalkostnad 89.80 Sek och drygt en timmes jobb :tummenupp

Bifogat

• DSC00104.JPG
    DSC00104.JPG
    84.8 KB · Visningar: 238
  • DSC00107.JPG
    DSC00107.JPG
    94.6 KB · Visningar: 60
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Klaro! Var mycket lättare än vad jag trodde.

Klart jobbigast var att ta bort alla gamla häftstift. :näsblod

Ser ju kanon ut! :tummenupp Har provat det där en gång i tiden, men mitt tålamod tog slut när häftstiften böjdes hela tiden. Så jag sket i det och limmade, men det blev inte så bra :hihi

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Bygg ett eget grenrör o häng på turbo istället:yoparty

Nästan vanligare att inte ha turbo idag på de gamla gixxarna ju :tungan

Ser ju kanon ut! :tummenupp Har provat det där en gång i tiden, men mitt tålamod tog slut när häftstiften böjdes hela tiden. Så jag sket i det och limmade, men det blev inte så bra :hihi

Var inte alls svårt. Man fick bara sträcka överdraget ordentligt och trycka häftpistolen hårt mot sadeln medan man tjonga i stiftet.

Ska erkänna att jag använde sprej-lim oxå på ovan sidan för att det skulle sätta sig ordentligt:rodnar

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...