Suzuki GSX750 -81

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
Tjena

Mitt första inlägg (har läst i forumet under lång tid) så jag skulle vilja börja med att säga HEJ :hej till alla här på forumet....

Tog mc-kort förra sommaren och har efter det uinte ägt en egen hoj utan lånat friskt för att dämpa min abstinens :)

Nu är det så att jag har fått nys på en gammal Suzuki GSX750 årsmodell 81 för lite pengar (vilket passar min plånbok just nu)

Har försökt att skaffa mig lite information kring denna hoj och har såklart hittat en del....men jag vill ha mer!!!

Kanske är det någon har som har eller haft en likdan, eller någon som vet mycket om gamla suzukis....vänligen posta det ni vet i denna tråd så får jag mer "kött på benen" inför mitt eventuella köp.

Grymt tacksam för all info jag kan få!

Tack som fan på förhand

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
Hej och välkommen :hej

Jag har en GSX 750, en 99. Vet inte hur mycket som skiljer men jag tycker det är en bra nybörjarhoj. Den är tung som ett as så det är ingen risk att man går upp på bakhjulet i onödan :crash
Det är också extremt driftsäkra, varför många körskolor använder dom.

MVH

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Gamla GSX:er är kända för att vara driftsäkra.
Kolla det vanliga och ta en extra koll på laddningen, det är ett klassiskt suzukifel på den tidens hojar.
Fungerar generatorn schysst och batteriet är fräscht men laddningen är dålig monterar du en gammal hondaregulator och får en ny hoj.

En till länk: www.thegsresources.com

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
Fick alltså en Suzuki GSX750 -81 för 12500 kr.

Jag gjorde nämligen det ända rätta och slog till :D
Så nu är man ägare av en gammal Sucka.

Känns helt ok som förstahoj...har inte åkt så mycket sen jag tog kortet så att köpa sig en värsting hade nog bara varit korkat. Det hinnar jag nog med det med :D

Efter att ha varit o kollat på den igår så känns det verkligen som ett klipp...tyvärr så vräkte det ner igår så vi fick nöja oss med att dra igång "monstret" och lyssna....förhoppningsvis kan det bli åka av idag.

Den är omlackad för två år sen, nybesiktigad, Motorn renoverad med nya vevstakslager och packboxar m.m. Det sitter lite vassare förgasare på och ett 4-1 system.....

Så alla Linköpingsbor som hänger här i forumet...ser ni en kille på en subarublå GSX så är det högst troligt JAG!
Ni har härmed blivit varnade :D

Skickar med en bild...dock var den såklart mycket finare i "real life"

Bifogat

• suzukigsx750-81.jpg
    suzukigsx750-81.jpg
    62.8 KB · Visningar: 115
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...