Då luftfiltret är borta misstänker jag att den kan gå dåligt pga det, jag köpte ett nytt till min GSX750ES på eBay från Tyskland men kolla med MC-shopen i Karlstad han har mycket grejer och koll.
Min hoj hade stått några år då jag köpte den och jag fick riva förgasarna och rengöra dom, en förgasare flödade över och det rann bensin men om det var från luftburken eller nån annanstans ifrån kommer jag inte ihåg och så var lågfartsmunstyckena får igensatta så den gick väldigt dåligt. Bensinkranen behövdes också renoveras men i mitt fall så den fast och öppnade inte.
Är inget jätte kul jobb att lossa förgasarbryggan det är hyfsat trångt och småbökigt men det går hyfsat bra att få i och ur bryggan efter att man gjort det några gånger, luftburken måste lossas och dras bakåt (en skruv på undersidan är lätt att missa) och sen är det bränsleslangen, gas och chokevajer. Jag brukar vicka bryggan upp och ner och fram och tillbaka och då brukar den lossna, har för mig att jag tar ut bryggan åt högersida men det är trångt.
Få dit bryggan är också mindre kul och kan vara svettigt, jag har turen att gummina till förgasarna är så mjuka att jag kan trycka dit bryggan för hand men jag får kämpa, vissa använder visst varmluftspistol att mjuka upp gummina vid monteringen och spännband och för att pressa bryggan på plats i gummina.
Vidare så kan jag säga att det är lite jäkligt att hitta vissa delar i gaffeln, bla de övre glidbussningarna är utgångna så det är på typ eBay eller hos nån handlare som ligger på några man kan hitta dessa. Så ska du renovera gaffeln rekommenderar jag att börja söka delar på en gång.
Här har du shopmanualen som PDF
https://drive.google.com/file/d/0Bw...WI3/view?resourcekey=0-t-K55pdZV7OPm6UKUs73Gw vilken är bra att ha då man håller på.