Fråga: Tycker den lite till och från är trög att få i nästa växel vid hög belastning, dvs fullgas, men upptäckte att om jag släpper ner vänsterfoten så att den inte har kontakt med växelföraren så verkar det som att den klickar i "rätt läge" och sedan fungerar som den ska. Någon som känner igen sig och vet vad detta ev. kan bero på?
Fridens liljor!
Vet inte om jag förstår din fråga men vid hög belstning/full gas som du skriver bör du inte kunna få i nästa växel utan att på ngt sätt avlasta växellådan.
Har en Gixxer -01 på G som jag lurar att slå till på.
Min fråga här bland er forum-rävar är såklart vilka "fällor" jag ska se upp med?
Är det modellspecifika svagheter på -01rna som kräver extra noga kontroll?
Eller är de första årsmodellerna så pass behäftade med barnsjukdomar att man gör bäst i att leta efter nyare?
All input mottages tacksamt!
Nån som vet vad det är för ytbehandling på den silverfärgade bakramen på dessa från fabrik? Är det en lack, eller är det något annat?
Jag har svårt att avgöra.
Jag har en bakram (tyvärr inte hela hojen) där tidigare ägare slaktat bagagekrokarna på fult sätt, tänkte ev snygga till det på nåt vis.
Eloxerade rom resten av ramen.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |