suzuki gsxr 1000 k7

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
1st LIVE update:


"Hayabusa stays the same for another year with EURO 3 modifications. New colours."

Bra, då är man snabbast ett år till.:D
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Live pics :tummenupp
Källa: gixxer.com
 

Bifogat

  • k7_1.jpeg
    k7_1.jpeg
    45.2 KB · Visningar: 244
  • k7_2.jpeg
    k7_2.jpeg
    55.2 KB · Visningar: 296
  • k7_3.jpeg
    k7_3.jpeg
    43.5 KB · Visningar: 296

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ser bättre ut än vad jag trodde. :tummenupp
Piporna liknar lite K5/K6 iaf bakifrån.

DREEEGELLL!!!!! Vill ha min NU!!!
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Ja faktiskt vet jag inte

Maranello skrev:
2478545 Live pics :tummenupp
Källa: gixxer.com


Vad man ska säga. Piporna såg ju inte bra ut men som sagt dom byts ut rätt snabbt... Men den verka lik K5/K6
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Tyvärr lite av en besvikelse. Dubbla pipor tycker jag e coolt, framförallt att man inte gör som alla andra! Men jag tycker att den ser framtung ut och strålkastarens form är lite tråkig. Men vem vet, det kanske är bättre IRL.
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Är det ECU-läget som även ska visas i displayen där växelläget visas? Displayen ser ut att ha växt till sig där. Bakgrunden på mätartavlan var inte särskilt upphetsande, fejkad durkplåt :)

Suzuki_GSX-R_1000_2007_compteur_stpz.jpg
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
PMR skrev:
2479033 Tyvärr lite av en besvikelse. Dubbla pipor tycker jag e coolt, framförallt att man inte gör som alla andra! Men jag tycker att den ser framtung ut och strålkastarens form är lite tråkig. Men vem vet, det kanske är bättre IRL.

Coolt med dubbla pipor fast de är ju inte direkt de enda som följer den trenden...

R1 2006 - 2 st pipor
Zx10r 2006 - 2 st pipor
Gsxr1000 2007 - 2st pipor

Den enda som skiljer sig från mängden är ju Cbr1000rr... sen om den nu skiljer sig nämnvärt kan ju diskuteras :näsblod

För övrigt va den skitsnygg, men varje uppdatering som Suzuki gör får ju den föregående modellen att se uråldrig ut :)
 

sandstream

Guest
Jag hade hoppats på större ändringar jämfört med K5/K6.
Ser inte ut att ha hänt så mycket :(
Habegäret sjönk rejält så jag satsar nog på en K9:a istället :)

Ingen som har lagt ut någon spec?
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
sandstream skrev:
2477503
Det där är en gammal PS-bild.


Jo jag vet, men det var ändå en hemsk tanke.



Vad det gäller K7:an så ser den ju snygg ut, gillar :skrämd de dubbla "touring" piporna där bak... :hördu Lobo.. Byt dessa omgående...:hoppa
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Burkarna föll INTE mig i smaken, resten kändes ganska oförändrat i uteseende väg?
Jag kan dock inte fatta varför det behövs så mkt större burkar på en 1000 till skillnad från 600/750, båda klarar ju Euro3.

/N
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Såg inte vidare upphetsande ut... Tror ni dom fixar problemen med ramarna till produktionen av K7'orna som vissa få med K6'or har haft. Att dom fläkt upp sig dvs...
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
.....shit va besviken jag blev..:confused: Habegäret sjönk med sisådär 100 % men det kanske är en helt annan sak när man ser den live... Hmmm...:gråta

vågen skrev:
2479151 Såg inte vidare upphetsande ut... Tror ni dom fixar problemen med ramarna till produktionen av K7'orna som vissa få med K6'or har haft. Att dom fläkt upp sig dvs...

....att just den saken togs upp av en ducce åkare :pannkyss eller va säger du sandis :D
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
PMR skrev:
2479033 Tyvärr lite av en besvikelse. Dubbla pipor tycker jag e coolt, framförallt att man inte gör som alla andra! Men jag tycker att den ser framtung ut och strålkastarens form är lite tråkig. Men vem vet, det kanske är bättre IRL.
´

Förmodligen ser den bättre ut irl, det gör dom alltid. Jag tycker iofs att den ser bra ut redan, ska bara vänja mig vid burkarna först... Men dom är jävligt lika K5/K6ans om jag får säga vad jag tycker.

Maranello skrev:
2479066 Är det ECU-läget som även ska visas i displayen där växelläget visas? Displayen ser ut att ha växt till sig där. Bakgrunden på mätartavlan var inte särskilt upphetsande, fejkad durkplåt :)


Det verkar troligt. Map A/B/C, Sport/Wet/Normal.
Ang. bakgrunden. Kan tänkas att det är nån form av belysning kanske i "durkplåten"

Mattiaz skrev:
2479071 Coolt med dubbla pipor fast de är ju inte direkt de enda som följer den trenden...

R1 2006 - 2 st pipor
Zx10r 2006 - 2 st pipor
Gsxr1000 2007 - 2st pipor

Den enda som skiljer sig från mängden är ju Cbr1000rr... sen om den nu skiljer sig nämnvärt kan ju diskuteras :näsblod

För övrigt va den skitsnygg, men varje uppdatering som Suzuki gör får ju den föregående modellen att se uråldrig ut :)


Njaa... Dubbla pipor visst, men alla dom du räknar upp skiljer sig iaf på en punkt jämfört med Gixxern. Tailpipes.

Instabil skrev:
2479097 Jo jag vet, men det var ändå en hemsk tanke.



Vad det gäller K7:an så ser den ju snygg ut, gillar :skrämd de dubbla "touring" piporna där bak... :hördu Lobo.. Byt dessa omgående...:hoppa

Instämmer! Tycker det är bra att dom inte följde strömmen och satte tailpipe på hojen.
Ha ha! Jodu, det kan du räkna med att jag kommer att göra asap! FAst det tar kanske ett tag innan eftermaknadspipor finns att tillgå. Fast jag har redan sport att Yoshimura iaf i Staterna har ett gäng R1000K7:eek:r som dom jobbar på.:tummenupp

cbjorkman skrev:
2479103 He_vete, jag som verkligen trodde på den hojen, och så ser den ut sådär :zpy
Vad hände på vägen från snyggt koncept till apful produktionshoj??!

EDIT: Vid närmare anblick så är den faktiskt rätt lik koncepthojen, fast ändå mycket fulare.

Håller med. Fronten ser "mesigare" ut än koncept bågen. Piporna kanske kunde varit något kortare iaf.

sandstream skrev:
2479130 Börjar undra om inte EURO 3 kommer medföra att hojarna släpper ut mer skit än tidigare eftersom de flesta lär byta burkar direkt :va


He he! :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top