Suzuki gsxr 1000 trim

Ak

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2006
Hoj
ktm 450 exc
Hur mycket bakhjuls hästar får man från en Suzuki gsxr 1000 k7
om man har Acrapovic hel system portad topp och trim kammar

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då behöver man ju även en powercommander till detta. Är ingen expert, men jag har det trimmet på min gixxer 1000 -01 fast med originalkammarna. Det gav ca 164,3 hk på bakhjulet mot standard som är mellan 145-150 hk på hjulet. Då har jag portat toppen själv och planat den 0,2 mm. Lämnar man till någon seriös motortrimmare så kan han nog kräma ut nån häst till ur toppen.

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
min k6a lämnade 172 på hjulet med yoshi helsystem pc3 och kn filter. så räkna med lite mer då. :)

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
min k7 har 183 på bakhjulet.

Har micron helsystem. Yoshimura box samt annan insprutning. Men det är ju inte svar på frågan.

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
ää ja vill bara vara med i leken

k7a med pc3 / slippon yoschi usa fick jag 168 på hjulet.....
o då e det inte en keff bänk!!!!!!!

k5 och k6 e ju bättre så jag böt ner/Upp mig i år:tummenupp

Lycka till ...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.

Lycka till ...

Why????

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07

Lycka till ...

Haha bättre? Är motorn så viktig?

Ett förekommande fenomen bland GSXR ägare - MOTORN är såpass viktig, den ska vara brutalast bla bla.

Finns ju lite mer grejer än bara motorn, typ kör en Fireblade så förstår ni att det är kul med bra bromsar också exempelvis :)

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*

Ett förekommande fenomen bland GSXR ägare - MOTORN är såpass viktig, den ska vara brutalast bla bla.

Finns ju lite mer grejer än bara motorn, typ kör en Fireblade så förstår ni att det är kul med bra bromsar också exempelvis :)

bromsen är fartens värsta fiende vettu!!

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia

Bättre bromsar trollar man fram på Gixxern med några tuenlappar och timmars jobb. Att trolla fram en brutal Blademotor lär väl vara snudd på omöjligt.:D

• Gilla
Reaktioner: B89

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r

:tummenupp :yoparty

Inte bara bromsarna som är bra, men det är välkänt. Många upplever Bladen tråkig därför att den drar så jämt hela vägen. Den har inga "kullar" i registret eller vad man ska säga.

Sen finns det folk som nöjer sig med att den drar fint heeela vägen och inte behöver man vänta på effekt kullen! :D

BTW Ursäkta parentesen! :rolleyes:

Last edited:

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:va Till din fråga, som du ställde, förmodar att det är den du vill ha svar på inte bromsarna på Hondan. Den skall kanske ha bättre Växellåda innan den gämförs me suken'(3;an Drev håller inte på 2007-2008') som du vet, fins 4-5 st som jag känner till, har havererat'. Att den dricker olja & har problem me koplingen är en annan historia på Hondan som har hög kvalite. Hur som k7' ;an Yoshi' Helsystem, PC, KN-Filter, Portad Topp, Högkompskolvar-JP, korta trattar, 204-208/Hk på slangen, Känner till 3st. Blir en helt annan hoj, har du möjlighet så tvaka inte, svarar ca;1200 varv innan (orginal) med ett rappare svar på gasssen,.. Låvar du blir inte missnöjd. Svårt Hålla Framhjulet i Backen,..:tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bättre bromsar trollar man fram på Gixxern med några tuenlappar och timmars jobb. Att trolla fram en brutal Blademotor lär väl vara snudd på omöjligt.:D

Pffft Sällan...
Tom min gamla -99 blade röck ifrån det mesta ut på rakorna. (ägs numera av Dr.Bike)
Nu är jag uppgraderad till en -04 den ger mer än de gixxers som jag kört i min bänk.
Då sitter det högkomp kolvar i den, portat , kammar. Arrow titan system öppet in i airducten och fin fina trattar i alu, toppat med HRC kithärva och box.

Honda, The power suzuki riders only can dream of! :yoparty

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07

Så brutal är den inte, och btw - nya fireblade verkar ju vara en riktig hit. K9:an har fått ett ganska milt mottagande.

Vi ska väl jämföra senaste hojarna? :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Älskar effektdiskussioner..

Hur mkt snabbare blir DU av 15 häst på toppen på Åsen, mantorp osv?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
:va Till din fråga, som du ställde, förmodar att det är den du vill ha svar på inte bromsarna på Hondan. Den skall kanske ha bättre Växellåda innan den jämförs me suken'(3;an Drev håller inte på 2007-2008') som du vet, fins 4-5 st som jag känner till, har havererat'. Att den dricker olja & har problem me koplingen är en annan historia på Hondan som har hög kvalite. Hur som k7' ;an Yoshi' Helsystem, PC, KN-Filter, Portad Topp, Högkompskolvar-JP, korta trattar, 204-208/Hk på slangen, Känner till 3st. Blir en helt annan hoj, har du möjlighet så tvaka inte, svarar ca;1200 varv innan (orginal) med ett rappare svar på gasssen,.. Låvar du blir inte missnöjd. Svårt Hålla Framhjulet i Backen,..:tummenupp

Det vore trevligt om du berättade lite mer om hur man får ut 200+ ur en K7a för det är i paritet med vad WSBK cyklarna ger...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år