Suzuki gsxr 1000 trim

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Pffft Sällan...
Tom min gamla -99 blade röck ifrån det mesta ut på rakorna. (ägs numera av Dr.Bike)
Nu är jag uppgraderad till en -04 den ger mer än de gixxers som jag kört i min bänk.
Då sitter det högkomp kolvar i den, portat , kammar. Arrow titan system öppet in i airducten och fin fina trattar i alu, toppat med HRC kithärva och box.

Honda, The power suzuki riders only can dream of! :yoparty

Vad trycker du ut då?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Nu är jag uppgraderad till en -04 den ger mer än de gixxers som jag kört i min bänk.
Då sitter det högkomp kolvar i den, portat , kammar. Arrow titan system öppet in i airducten och fin fina trattar i alu, toppat med HRC kithärva och box.

Honda, The power suzuki riders only can dream of! :yoparty

motsvarande mods på gixxern o bladen blir efter...:)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ja, för det man behöver på en sporthoj är mer effekt, och sämre bromsar?

Lär er först utnyttja en 130 hk sporthoj fullt, sen kan ni säga sådär :krama

130 :va öööh har jag missat något? 130hk är ju ingenting på 200kg :confused:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07

Jag vet inte, tycker du att en 954 är slö? 130 hk på slangen original, fulltankad och allt 200 kg, 0-200 på 8 sek. Javisst är det ingenting. För det är ju hojen som begränsar mig som förare, eller hur? :gnissla

Vet inte vilka hojar du kört men om det är supermotard så tänk om snälla :)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Ändå sätter jag 5kr på att jag åker ifrån dig på valfri bana med endast 130hk.....

Effekttönteriet har gått lite för långt. 125jnr med 22hk Aprilia Rs 125 åker varvtider i paritet med snabbaste gatgruppen på många bankörningar. Ändå envisas gatsnubbarna att de verkligen behöver sina helsystem/PCIII/trattar osv....

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ändå sätter jag 5kr på att jag åker ifrån dig på valfri bana med endast 130hk.....

Effekttönteriet har gått lite för långt. 125jnr med 22hk Aprilia Rs 125 åker varvtider i paritet med snabbaste gatgruppen på många bankörningar. Ändå envisas gatsnubbarna att de verkligen behöver sina helsystem/PCIII/trattar osv....

Thank you.

Att säga att en blade är slö tycker jag är skitkul. Visst är det alltid kul med den brutalaste motorn, men en blade är fan inte slö någonstans, och hur många gånger känner man verkligen att man inte kan utnyttja allt, inte ens på "bandagarna" som du kör några enstaka gånger / år.

Tror tom det är väldigt få snubbar här inne som kan utnyttja en Hornet 600 fullt ut heller.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vad trycker du ut då?

Ja min bänk är snål som fan men 167 på slangen och ingen Gixxer har varit ens i närheten i SAMMA bänk.
Kom inte släpandes med några uppgifter på 190 i nån glädje snurra och tro att det är hela sanningen.
Hade den körts på Honda city så torde den landat på kanske 185.
Men den ska moddas vidare i vinter för fler friska pållar.
Stakarna håller fin fint!

Den trycker ifrån allt på bankörningarna när jag vrider på. :D

motsvarande mods på gixxern o bladen blir efter...:)

Upp till bevis då!

Last edited:

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Så länge bänkarna inte e kalibrerade efter en å samma standard så finns risken att ni alla tjör med samma effekt :D

Så är den som drar i kryckan på effektivast sätt, som avgör vem som kommer fortast fram oavsett effekt blande era 1000-maskiner. :banana

Kör era maskiner i en å samma bänk så kan ni börja jämföra effekten mellan era hojar...

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag har 101 bakhjuls hästar i min 600 och blir rädd när jag drar rullen fullt... Vad ska man med all effekten till? Möjligtvis känslan att veta att man har den, men jag vet med största sannolikhet att jag aldrig kommer kunna utnyttja den.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Sätter en peng på att 97% av "SH-Rossi champions" här (med eller utan vråltrimmade hojar) blir frånåkta av valfri topp10 Superbike kille på en FZR600 från 90-talet på gatdäck!

Trimma sukka är väl ingen dum ide...kör hårt!
Finns de som sätter tejpremsor på fälgarna...det är kul för dem, om du vill trimma...kul för dig, effekt är ju kul!

Sopigt svar på din fråga dock, det snackades ju om att svenska superbike sukkorna K7 hade runt 190Hk på slangen...och de skall ju vara förbjudna att modda annat än toplockspackning, sprut och helsystem....

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Du får väl skaffa.
Det behövs alltid, det går inte att trimma för mycket!

; ););) kommer aldrig hända, vill jag ha mer effekt än vad jag redan har så blir det turbo, förstår inte vitsen med HRC-kit, trimkammar mm när du får ett komplett turbo (marklundskit) för c:a 50k, o då har man ju fått dom där extrapollarna till en relativt billig peng,

jag är mer intresserad av vad din hoj skulle ge i (din) bänk med bara pc, burk, och filter?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år