Grymt snyggt Mange!
Hade varit kul att ha den tiden och tålamodet som du har, grym passning, inte mycker till spalter å prata om där inte, men som vi diskuterade innan i denna tråden så gjorde jag mitt på en kväll och jag hade gärna haft tillgång till verkstad på hemmaplan så man kan sitta hela nätterna...
Hade jag dragit röret som du gjort på 3:an så hade det gått in i ryggen på oljekylet och kommit ut ungeför i mitten på IC:n framtill...
BTW, var förbi verkstan ikväll med mitt bastard-grenrör, glödgade 2:an och 3:an , sen tog jag det med en hydralisk spridare modell större, fick sitta i spänn tills det svalnat, det fjädrade tillbax lite men nu passar det iaf klockrent!
Rock on!
tackar! men jag har igentligen varken tid eller tålamod men jag börjar ha rätt förutsättningar för att få till det! sen så har jag gjort nästan 15 olika sorters grenrör genom åren så det vore väl fan om man inte lärde sig något, detta är dock det första i rostfritt.
skönt att det löste sig med passformen! verkar som att det alltid är fördelaktigt att värma grenröret med gasbrännare när det är klart för att ta bort spänningar i materialet, iofs så brukar det ordna sig vid första uppstart men då ska det ju passa först oxå!
använde du rotgas när du helsvetsade röret eller hoppade du över det?