Så sprutet är mekaniskt då eller?Dör den tvärt är det i de flesta fall elektriskt fel. Ni kommer att landa i det, frågan är bara hur många sidospår som kommer avverkas först. Lycka till.
Så sprutet är mekaniskt då eller?Dör den tvärt är det i de flesta fall elektriskt fel. Ni kommer att landa i det, frågan är bara hur många sidospår som kommer avverkas först. Lycka till.
Elektrohydrauliskt såklart. Vad trodde du?Så sprutet är mekaniskt då eller?
Så om spridarna av någon anledning plötsligt slutar få styrsignaler så blir resultatet ungefär detsamma som om tändningen lägger av - motorn klipper direkt.Elektrohydrauliskt såklart. Vad trodde du?
Ja, det är korrekt.Så om spridarna av någon anledning plötsligt slutar få styrsignaler så blir resultatet ungefär detsamma som om tändningen lägger av - motorn klipper direkt.
Ja precis, det är bara frågan om vad som är problemet ?Dör den tvärt är det i de flesta fall elektriskt fel. Ni kommer att landa i det, frågan är bara hur många sidospår som kommer avverkas först. Lycka till.
Min kawasaki råkade ut för att förfiltret till pumpen tätnande o så verkade det som att pumpen jobbat halftihjäl sig pga för högt motstånd för bränslet in i pumpen.Ja precis, det är bara frågan om vad som är problemet ?
Det jag hoppas på är att pumpen blivit kass pga det igensatta filtret, det var ju helt stopp i det.
Det är iallafall min förhoppning,
Men den nya pumpen blev försenad så jag får vänta tills på måndag innan jag kan byta den, tråkigt!
Bra idé.Enkelt prova med startgas
Då vet du om det är soppa eller tändning så tar du felsökning från det
Har ej provat, att byta pumpen då den inte dök upp idag som planerat, är det inte den så provar jag vidare. Det som är lite märkligt är att den inte hinner få upp någon temperatur alls, innan den dör. Och nu startar den inte alls.Om du nu provat alltr som har med bränslet att göra så skulle jag gissa på värmekänslig elektronik. Antingen för att den helt enkelt är dålig eller överbelastad av något annat fel. Har du märkt någon skillnad på körtid innan den stannar beroende på yttertemperaturen? En vild gissning men med tanke på all elektronik i moderna hojar inte helt omöjligt.
Du nämnde att den inte lagrar några felkoder och det kan ju bero på att ECU-n dött själv.
Kolla om det finns spänning till ECU-n när den inte går att starta.
Jag hoppas det hjälper för mig med. Man är ju lite smyg på om det hamnat skit i spridarna med tanke på hur filtret såg ut...Min kawasaki råkade ut för att förfiltret till pumpen tätnande o så verkade det som att pumpen jobbat halftihjäl sig pga för högt motstånd för bränslet in i pumpen.
Nytt förfilter gav samma fenomen o med ny pump så funkade kawasakin bra igen.
O ännu bättre när spridarna var bytta ochså.
När du säger att den "dör", fungerar någonting? Tuta, belysning eller instrument?Den dog ju tvärt mitt under körning, sedan startade den inte förens den stått stilla i 10-15 minuter och gick då i någon minut, sedan tvärdog den igen. Skall tilläggas att den hann inte bli särskilt nedkyld på dessa 15 minuter. ECUn sitter ju under tanken, på luftboxen så den lär inte uppnå någon högre temperatur. Ska mäta och titta till den om inte pumpen ger resultat.
Ja det är bara motorn som stannar, allt i övrigt fungerar, tuta heljus, halvljus startmotor osv...När du säger att den "dör", fungerar någonting? Tuta, belysning eller instrument?
Då är den inte helt strömlös, men antagligen styr inte ECU-n dessa basfunktioner. Kan du komma in i diagnos-mode eller vad det heter på din hoj? Kan du det så lever ECU-n och då kan felet ligga i drivningen av insprutningen. Där finns drivkretsar som hanterar lite starkare ström och om de är lite halvdåliga kan de lägga av när de blir varma. Bara spekulationer så långt naturligtvis.Ja det är bara motorn som stannar, allt i övrigt fungerar, tuta heljus, halvljus startmotor osv...
Jag har varit i "Dealer mode" och läst felkoder, hade inte en enda lagrad. Ja det skulle ju också kunna vara orsaken, man får väl om det inte är pumpen, börja felsöka ECU:n. Ska även kolla ventilspelet, ska tydligen kunna ställa till det lite med.Då är den inte helt strömlös, men antagligen används inte ECU-n för dessa basfunktioner. Kan du komma in i diagnos-mode eller vad det heter på din hoj? Kan du det så lever ECU-n och då kan felet ligga i drivningen av insprutningen. Där finns drivkretsar som hanterar lite starkare ström och om de är lite halvdåliga kan de lägga av när de blir varma. Bara spekulationer så långt naturligtvis.
Strunta i ventilspelet nu. Är det så illa att den inte ens hostar till är varenda ventil redan bränd. Gnista och bränsletryck bör kollas först.Jag har varit i "Dealer mode" och läst felkoder, hade inte en enda lagrad. Ja det skulle ju också kunna vara orsaken, man får väl om det inte är pumpen, börja felsöka ECU:n. Ska även kolla ventilspelet, ska tydligen kunna ställa till det lite med.
Kan du skaka fram ett elschema?Det är garanterat ingen gnista, inte en reaktion även med startgas
Det var inte det lättaste att hitta kan jag säga dig, men jag letar väl vidare ?Kan du skaka fram ett elschema?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |