bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har du elschema över hur hojens original reglage är kopplade? Börja med att ta reda på vilka kablar som styr funktionen som inte fungerar, sen kan du på två sätt mäta sig fram antingen genom att mäta resistans (ohm) med reglaget löst, andra alternativet att söka efter avbrottet är att mäta spänningen (volt) med reglaget inkopplat på hojen och sen är var spänningen försvinner. När du gjort detta kan du sen förmodligen laga original reglaget alt mäta upp resten och sen resistansmäta ut kopplingen av det nya reglaget.
En fråga är du hundra säker på att du har fel i reglaget? Kan ju glappa nån annanstans?
Vad är det du misslyckas med vid resistansmätningen av det nya reglaget?
En fråga är du hundra säker på att du har fel i reglaget? Kan ju glappa nån annanstans?
Vad är det du misslyckas med vid resistansmätningen av det nya reglaget?
Last edited: