Suzuki GT250 1980, byte av höger reglage, after market

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har du elschema över hur hojens original reglage är kopplade? Börja med att ta reda på vilka kablar som styr funktionen som inte fungerar, sen kan du på två sätt mäta sig fram antingen genom att mäta resistans (ohm) med reglaget löst, andra alternativet att söka efter avbrottet är att mäta spänningen (volt) med reglaget inkopplat på hojen och sen är var spänningen försvinner. När du gjort detta kan du sen förmodligen laga original reglaget alt mäta upp resten och sen resistansmäta ut kopplingen av det nya reglaget.

En fråga är du hundra säker på att du har fel i reglaget? Kan ju glappa nån annanstans?

Vad är det du misslyckas med vid resistansmätningen av det nya reglaget?
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top