Suzuki HAYABUSA 2021

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Svar till TS. De senaste hojarna har jag haft via IF. De har varit under halva priset jämfört med närmaste konkurrent. Vet inte hur de hanterar skador då jag lyckats klara mig utan.
Samma här för mig på sporthojarna, och även SD1290R.
Och hos if ligger denna hoj på 572kr/år helförsäkring för mig (gubbe i norrland).
Skadehanteringen var exemplarisk när jag fick inbrott, men i övrigt har jag ingen erfarenhet av dom.

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
För oss dödliga, ja. Inte för Svedea. Samma sak med Kawa H2SX och Z H2. De vill inte försäkra de riktigt roliga hojarna.
Stämmer inte om du köper hos handlare som har samarbete med Svedea och erbjuder märkesförsäkring. Har fått offert på både H2SX samt ZH2 helförsäkring för runt 7000kr.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Stämmer inte om du köper hos handlare som har samarbete med Svedea och erbjuder märkesförsäkring. Har fått offert på både H2SX samt ZH2 helförsäkring för runt 7000kr.

Det stämmer jag betalar ca5500 hel/hel för min H2SX

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Det stämmer jag betalar ca5500 hel/hel för min H2SX
Där ser man. Märkligt ändå, jag försökte på Johans MC i våras men då gick det inte. Vilka fler Kawahandlare finns på västkusten?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Grejen som jag ser det är att vi har alla sett bilderna av hur en stuntare(?)/man bogseras iförda kevlarjeans 20 meter efter en bil. Och reser sig upp utan skador.
Precis min erfarenhet av att vurpa med hoj till framhjulet försvann och jag fick Sprint RS över vänster lår.
När jag la mig i en lowsider i ca 100 km/h.
Det blir ett helt annat tryck på kläderna mot asfalten när hojen ligger delvis på dig......
För min del blev det knäet som fick stryk. Skrubbat mot asfalten sedan skinnet i skinnbyxorna gett upp.
Och Liggunderlaget / Knäskyddet i Fickan inuti skinnbyxorna också malt ner.
Nåja bra uppskuret, rensat på på grus och ihopsytt på Karlskoga lasarett så läkte knäet bra.

Och hur man mår efter fått en Chromesläde över sig kan man fundera över.
En kollega som fått en Harley över sig har ett knä av Titan.

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Hayabusan (GSX 1300R) är en muskelhoj med sportiga egenskaper. Att säga -tourer bara för att den väger mer känns fel. Hade den varit renodlad tourer skulle den heta GSX 1300 F

Rent tekniskt är den ju en förvuxen GSXR 750 SRAD

Last edited:

TedAxe

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
Husqvarna 125s -07
Svedea har märkesförsäkring sedan 2023 på Hayabusan. Jag ger 9000kr/året för min 23a för helförsäkring och är 32år gammal.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka