Video Suzuki Hayabusa MCXpress 500 (442 WHP) vs Switzer R911 997 Turbo Tiptronic Race 2

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Detta var innan vi bytte till slicks kolla bakhjulet vid 18 sek ryker fint:yoparty:yoparty
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Denna repan kom jag väl upp i ca 325-330 pågrund av fästet
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Vad är det för effekt i Porschen?
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
911 hästar
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Ritar visst en liten bit också 1,06 in i klippet:yoparty
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
350,5 kmh men då satsade jag efter kurvan så lite fusk var det:D:D:D
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hur känns det egentligen att köra en så stark hoj? Det är ju en ganska mycket högre acceleration än vad superbilarna presterar och i dem har man ju dessutom ett ryggstöd som håller kvar en.

Är det själva accelerationen som är värst eller blåsten och vibrationer och skak i styret? Orkar inte använda mina fysikkunskaper för att räkna ut vad accelerationen är eller blir i G, men hur tror ni accelerationen förhåller sig till typ flygplan? (alltså när de girar/svänger, ren acceleration rakt fram är inte lika extrem i flygplan) Kanske kan det vara lite lurigt att jämföra om man inte råkar vara stuntpilot eller stridspilot :hihi

Vad har ni för tider ungefär på 0-300 och 0-150? Vill minnas att jag läst om en Hayabusa som gör 0-300 på 9 sek, men då skulle väll bilarna i filmerna vara mycket längre bak...
 
Last edited:

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Accet är väl det som är värst (eller bäst:yoparty) man får hålla i sig ordentligt och blåsten kan man alltid krypa ner under rutan, skakningarna vad är det :lol går ju hur stabilt som helst.
Fick en tid på 100-200 på 3 sek men 9 sek kan man glömma med min hoj antar du syftar på turbo anderssons hoj, skulle väl tippa att min hoj gör på 12-13 sek med bra förare:tummenupp
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Nej jag gjorde aldrig det:huvet vi får väl testa i sommar om det blir fler roliga event:tummenupp
 

xetav

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
Yamaha R1 -07 Gata, Yamaha R1 -07 Bana
Hur känns det egentligen att köra en så stark hoj? Det är ju en ganska mycket högre acceleration än vad superbilarna presterar och i dem har man ju dessutom ett ryggstöd som håller kvar en.

Är det själva accelerationen som är värst eller blåsten och vibrationer och skak i styret? Orkar inte använda mina fysikkunskaper för att räkna ut vad accelerationen är eller blir i G, men hur tror ni accelerationen förhåller sig till typ flygplan? (alltså när de girar/svänger, ren acceleration rakt fram är inte lika extrem i flygplan) Kanske kan det vara lite lurigt att jämföra om man inte råkar vara stuntpilot eller stridspilot :hihi

Vad har ni för tider ungefär på 0-300 och 0-150? Vill minnas att jag läst om en Hayabusa som gör 0-300 på 9 sek, men då skulle väll bilarna i filmerna vara mycket längre bak...


Höhö nä skulle inte tro den förhåller sig till flygplan^^ beror också helt på vilket flygplan du jämnför med! Redbull killarna är uppe och vänder på 15G och dem flyger även med G-dräkter vilket inte helt kan jämföras med skinnställ:p
 
Last edited:

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Fan va sjukt, går ju som fan. Lite balls krävs det allt för att köra fullt med den ;)

CCX, jag har väntat på att få se lite klipp på S1000rr som körde mot en del bilar, men har inte sett någon. Hade vart kul med en lite mer "normal" hoj. Hörde att han klarade sig mot de flesta bilarna nämligen :)

Hade varit riktigt kul att komma på ett sådant event nångång och testa hojen mot superbilar, visst ja har ingen superhoj, men en lite lättad, trimmad och drevad gsx-r 1000. Jag och min kompis skulle kunna komma, han har en s1000rr :)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top