Suzuki läcker bensin när jag tankar fullt!

grantorinoM8

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Boxholm
Hoj
TL1000S FIGHTER
Min Suzuki TL1000S läcker bensin när jag tankar den full. droppar under tanken ifrån en rörstump. Det är väl antagligen överfyllnadsskyddet. Den är ju inte riktig full ända upp som den borde kunna va utan läckage så kan det vara röret inne i tanken som det är hål i? Tror det sitter kopparrör. Går det isåfall att komma åt och laga det eller är det kört tro?

Sen är det ingen slang under utan bara rörstumpen. Borde kanske gå en slang som mynnar ut under mcn för nu blir cylindern ganska duschad hehe. Dock kanske däcken blir hala om det skvätter där ist.

Hur som helst ett jobbigt problem, nån som har haft liknande?

MVH
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Låter som du har ett läckande tanklock, bör nog inte köra med hojen om den läcker bensin över cylindern (gissar bakre? ) om du inte tycker dte verkar coolt att se hojen brinna upp i ett inferno

edit: eller menar du att det läcker även när dne står still? då kanske det är hål på röret som du misstänkte, annars skalpar bensinen runt en del när man kör
 
Last edited:

grantorinoM8

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Boxholm
Hoj
TL1000S FIGHTER
Låter som du har ett läckande tanklock, bör nog inte köra med hojen om den läcker bensin över cylindern (gissar bakre? ) om du inte tycker dte verkar coolt att se hojen brinna upp i ett inferno

edit: eller menar du att det läcker även när dne står still? då kanske det är hål på röret som du misstänkte, annars skalpar bensinen runt en del när man kör

Nää, tanklocket läcker det inte ifrån utan bara när jag tankar upp den ganska fullt och då hela tiden. Igång och inte igång, stilla och rullande. Sen slutar det efter tag då nivån sjunkit. Så det måste ju fasen i mig vara att det är en spricka eller ett hål i röret lite högre upp som det rinner in i.

Frågan är ju om man kan få tag i röret på något sätt bara?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tätningen runt bränslepumpen brukar torka ihop och spricka på dom där. Börja med att kolla den.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top