Suzuki märkesförsäkring?

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
I senaste Bike, 2/2006, står det att man som prenumerant kan vinna en GSR600.
I artikeln står det dessutom följande "Suzuki GSR600 är dessutom förmånlig att äga, tack vare billig försäkringspremie, då Suzuki tecknat ett avtal med ett av de ledande försäkringsbolagen." :banana

Är det någon som känner till någonting om detta och vilket försäkringsbolag är det som de har tecknat avtal med?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Nä ,det hade väl varit alldeles för enkelt av dom att bara skriva vilket bolag det är...

Nån som vet ?

Fast som vanligt med dessa märkes försäkringar finns väl undantag när det gäller sporthojarna.

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ER-6N
Det här låter ju intressant, ska försöka ta reda på vilket försäkringsbolag det gäller. Återkommer

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hoppas hoppas hoppas! :banana

stef@n

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda CBR 954
P@trik skrev:
Nä ,det hade väl varit alldeles för enkelt av dom att bara skriva vilket bolag det är...

Nån som vet ?

Fast som vanligt med dessa märkes försäkringar finns väl undantag när det gäller sporthojarna.

Det handlar nog inte om enkelhet, tidningar undviker oftast att skriva ut namnet på företaget, i det här fallet vilket försäkringsbolag det är pga att det uppfattas som textreklam.

Dock kvar står frågan om vilket bolag det är?

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Ja, det ska bli intressant att se vilket av dom det är.

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Intresserad

Är också väldigt intresserad vad det kan vara för bolag. Står utan för tillfället, då det var för dyrt att ta en försäkring när min gamla årsförsäkring löpte efter nyår. (Kanske ska tillägga att det inte var priset, även om det är dyrt, utan på flitigt användande av visa-kortet på annat håll)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hur som hällst så gillar jag åt vilket håll förs börjar luta! Honda har egen förs Yamaha likaså (rätt dålig dock). Sedan Triumph BMW, känns som om det börjar bli lite konkurrens :banana

sandstream

Guest
Maila KGK och fråga: suzuki@kgk.se

bebbe skrev:
Hur som hällst så gillar jag åt vilket håll förs börjar luta! Honda har egen förs Yamaha likaså (rätt dålig dock). Sedan Triumph BMW, känns som om det börjar bli lite konkurrens :banana
Inte för oss som kör sporthoj, de är väl i princip alltid undantagna...

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
sandstream skrev:
Maila KGK och fråga: suzuki@kgk.se

Inte för oss som kör sporthoj, de är väl i princip alltid undantagna...

Mmm, bara Triumph som skall ge billig förs på sin nya 675:a. Men det känns iaf som en början till lite billigare premier :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
bebbe skrev:
Mmm, bara Triumph som skall ge billig förs på sin nya 675:a. Men det känns iaf som en början till lite billigare premier :)

Det handlar inte bara om konkurrens, det handlar om att sporthojsåkare är jävligt dyra i drift, och försäkringsbolagen vill inte gå back dom heller. Märkesförsäkringarna bygger ju bara på att man ska bli märkestrogen, dvs honda, bmw, triumph mfl vill sälja fler hojar, och därför erbjuder dom försäkringar som ser billiga ut.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Äh, "förmånlig" är väl ett ord som allt som oftast inte innefattar eller är avsett oss i sporthojskollektivet. Kan ju i och för sig vara trevligt att se om detta mystiska bolag med sina förmånliga försäkringar kan vara billigare än mitt nuvarande försäkringsbolag.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
hållundan skrev:
Äh, "förmånlig" är väl ett ord som allt som oftast inte innefattar eller är avsett oss i sporthojskollektivet. Kan ju i och för sig vara trevligt att se om detta mystiska bolag med sina förmånliga försäkringar kan vara billigare än mitt nuvarande försäkringsbolag.

Vilket bolag har du nu?

Har kollar runt lite på försäk på din hojmodell och det verkar som trygghansa ligger bäst till på årsm. 00-01. Har jag rätt, Hållis?

sandstream

Guest
Nu har jag fått svar från Suzuki och det var som vi trodde vagnskadeförsäkringen som nämns ovan på ett fåtal nya hojar.
Det finns alltså ingen märkesförsäkring för Suzuki vilket känns trist :(

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...