!ante skrev:Slipar du för hand eller hur slipar du?
Lama08 skrev:Oj oj, grymt vacker måste jag säga... Snacka om att det ger inspiration till min Suzuki =)
Lama08 skrev:Njea, ska hämta motorcykeln nästa vecka... Så får se vad det blir =)
Förresten, lackade du din RG själv?
Lama08 skrev:Okej, vad kostade lackeringen på den firman? Vilken färg blir det nu?
Lama08 skrev:Sweet, blir det något motiv också?
Wargen skrev:Jag är jävligt mponerad av ditt byggande. Jag själv kan inte ens hälften av det du gör. Jag själv håller ju på o stylar min dt lite smått och gillade skarpt din guld lackning på visa smådelar och skulle vilja göra något liknande. Nybörjare som jag är (har typ bara sprutlackat på ett avgassystem)
Så jag skulle vilja veta vad det kostade?
Gjorde du det själv? Isåfall kan du skriva hur du gjorde redan från början?
Använde du klarlack? Hur lackar man det?
Blev jäääävligt sugen på det nu
För övrigt är och kommer hojen bli jävligt snygg
Rikard af Halms skrev:Hehe Tack!
Ja, jag lackade smådelarna själv med slagtåligig plastic padding-guldfärg...
Jag började med att slipa ytan på det som skulle lackas för att få en bra fästyta för färgen och sedan var det bara att lacka tunna lager med några minuters torktid mellan lagrena...
Sist la jag på ett lager klarlack när färgen inte hade torkat riktigt utan var lite klibbig... men klarlack behövs inte på alla delar men vill man lägga ett som skydd så kan man ju göra det.
Detta är absolut inget svårt.
Lycka till!
Wargen skrev:Tack så mkt! Lade du grundfärg? Köpte du all färg i en vanlig färgaffär? och vad kostade klarlacken. det låter dyrt
Men det blir nog nått sånnt här tror jag om det inte blir allt för dyrt.
Rikard af Halms skrev:Jag testade alltså att bygga in ena scoopet (ska bygga in det andra också) från ena sidokåpan i magspoilern, för att avgasröret ska få lite mer kylning...
Men jag vet ännu inte om det passar eller om jag måste kapa mer för att avgasröret ska få plats... Men jag tror inte att det ska behövas.
Kommentera gärna!
Jag grundlackade inte smådelarna men det kan vara nödvändigt om man slipar ända ner till plasten/metallen...
Jag köpte sprayburkar på clas ohlson och klarlacken kostade ungefär lika mycket som sprayfärgen dvs. ca 69:-
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|