järpan skrev:jag är ägare till en suzuki rg 125 -91 (den gamla modellen) på pappret står de att de är strypt i avgasporten. någon som har egen erfarenhet av detta eller vet något tacksam för svar
järpan skrev:har du avgasport på din då?
järpan skrev:men jag har hört att man ska klippa någon sladd i cdi
järpan skrev:har du avgasport på din då?
Solid snake skrev:[Vetalltmode]
Alla motorer har en avgasport, annars kommer inte avgaserna ut. [/Vetalltmode]
3 delad gaswire då eller?. Hur styrs den.järpan skrev:min suzuki rg 125 -91 är strypt i avgasporten står de på pappret.
de öppnas alltså inte helt vid gaspådrag som jag förstår det.
Anton_Ljunghusen skrev:Kolla om motorn till porten arbetar när du gasar. Kan vara så enkelt att strömmen till den brutits
järpan skrev:menar du att porten är helt nere hela tiden då eller?
Bearing skrev:Då är alltså "halva" strypningen borttagen. Att ventilen är fullt öppen borde inte påverka toppfarten, men gör att den går sämre på lägre varv. Jag tycker verkligen att du ska koppla in servon.
Kolla också att trotteln i förgasaren öppnas helt när du gasar fullt. Det är tydligen ett vanligt sätt att strypa på. Dock verkar det inte som att det ska vara så på din. Men det kan ju vara värt att kolla.[/QUOTE
jag såg inte att de var några sladdar lösa de gick ut två sladdar från avgasventilens motor som sedan gick in i en svart box som inte gick att öppna upp (vid sidan om sadeln). jag provade även att ta ur dessa sladdar genom en kontakt som satt på kabeln men gjorde ingen skillnad hur ska man få liv i avgasventilen igen? och gör de stor skillnad med avgasventilen?
Anton_Ljunghusen skrev:Om det nu är så att avgasstrypningen är borta men porten alltid öppen kommer du inte få högre effekt, därimot härligare register
140 knyck låter kanske lite klent men en gammal kolv eller liknande tror jag är boven
Ring gamla ägaren, vet inte han.. ring den innan
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |