Suzuki RG 500 bilder...

mordellio

Medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Suzuki RG500-85
wonderwizard skrev:
vad är prisbilden på en Rg500/Rd500 ?

pris för en risig ?
pris för en i nyskick ?

Jag köpte min för 24000:- i april i fjol, som den ser ut på bilden ovan. Fick göra ren förgasare och byta lite bränsleslangar, sen var det bara att köra. Men jag tror inte killen som sålde den fattade riktigt vad den kunde vara värd. Har sett två tillsalu på blocket efter detta och båda begärde 35000:-.

Bifogat

• 1985_RG500_broch08_800.jpg
    1985_RG500_broch08_800.jpg
    116.1 KB · Visningar: 377

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
wonderwizard skrev:
ni som har gamla klassiker som Rg500, Rd500.

vad får ni betala i försäkring ? går dessa under klassiker eller räknas dessa fortfarande som sporthojar ? kunde ju vara kul att kanske leta upp en som behöver en renovering & ha som extra hoj.

gillar tviiiitakts ljudet & lukten :yoparty
Som med alla andra hojar beror det mycket på var man bor. RD'n vet jag inte mycket om men RG'n är en klass 7 hoj. Jag betalar strax över 2000:- men han som köpte min förra bor i Stockholm och påstår att han får pröjsa 20000:-! Min är för mycket ombyggd för att kunna få klassikerförsäkring annars är det bra mycket billigare.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
lillevars skrev:
Tänkte i vinterkylan värma upp frusna nostalgi-själar och även fresta nya generationer med lite RG bilder ... -Ja än finns det en och annan RG 500 rullande...
Är det någon annan som har något läckert att visa så fram med det...det kommer att värma!
Håll till godo!

Tar med ett par bilder på kommande projekt...mer kommer senare....
Kan du alla tidigare ägare på den cykeln?
Jag tror nämligen att jag var ägare nummer 2 (1987-89) på den cykeln :tummenupp

Och jag ångrar än idag att jag sålde den :(

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
500 Bilder

lillevars skrev:
Tänkte i vinterkylan värma upp frusna nostalgi-själar och även fresta nya generationer med lite RG bilder ... -Ja än finns det en och annan RG 500 rullande...
Är det någon annan som har något läckert att visa så fram med det...det kommer att värma!
Håll till godo!

Här e en bild på min 500 2takt.
Har fler bilder på cykeln färdig, men dom e för stora.
/ jonas.

Bifogat

• Rs 500 Pipa 3.jpg
    Rs 500 Pipa 3.jpg
    79.8 KB · Visningar: 400

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
De där tvåtaktarna är läckra. Jag har peiodvis drömt rätt hårt om en RD500 (de fanns i Sverige -84 och -85 bara), men det har inte blivit nåt (än), körde iaf RD350 -82 ett par år på åttiotalet.
Fanns en RD500 på blocket i höstas, helt original i toppskick, norra Sverige nånstans, han ville ha drygt 30 papp.

Fast jag har tänkt på att skulle jag skaffa en nu blev det kanske för mycket av mek och krångel... de är ju gamla.
RD500 kanske är vackrast som en dröm ändå... :(

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
granath_ skrev:
jag äger oxå en RG med dom där färgerna :yoparty

kanske lite fel cc bara :hihi

En härlig Suzuki Rg 125cc -87. Väcker gamla härliga minnen. Grymt kul hoj på små kurviga vägar...

//Daniel

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hur är tillförlitligheten på dessa RG/RD 500 igenkligen? Har själv på senare år blivit lite tvåtakts freak. Funderat på RG/RD men har tvekat bla pga chassie mm.

Annars borde ju en typ sidvagnscross motor (7-800cc tvåtakt) Kunna bli en cool grej i ett Rs 250 chassie :banana

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
bebbe skrev:
Hur är tillförlitligheten på dessa RG/RD 500 igenkligen? Har själv på senare år blivit lite tvåtakts freak. Funderat på RG/RD men har tvekat bla pga chassie mm.

Annars borde ju en typ sidvagnscross motor (7-800cc tvåtakt) Kunna bli en cool grej i ett Rs 250 chassie :banana

Var å kikade på ett par RD500or i somras och kunde konstatera att det har en hänt en del....en hoj som din eller en rgv 250 är från en annan planet rent chassiemässigt. Samtidigt är det något visst med här klassikerna (ägde en rg 500 för många år sedan) även om de kräver en del pyssel att hålla i trafik. RGn drabbades av ett antal motorhaverier även på nya hojar, motorkonstruktionen var lite väl komplicerad för de allra flesta. RDn inbillar jag mig är bättre i det sammanhanget även om den blir efter i alla andra.

Kolla in RD-klubbens hemsida: www.rd.just.nu

lillevars

RG 500-projektör
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
Suzuki RG 500
RG:n

fazerfun skrev:
Var å kikade på ett par RD500or i somras och kunde konstatera att det har en hänt en del....en hoj som din eller en rgv 250 är från en annan planet rent chassiemässigt. Samtidigt är det något visst med här klassikerna (ägde en rg 500 för många år sedan) även om de kräver en del pyssel att hålla i trafik. RGn drabbades av ett antal motorhaverier även på nya hojar, motorkonstruktionen var lite väl komplicerad för de allra flesta. RDn inbillar jag mig är bättre i det sammanhanget även om den blir efter i alla andra.

Nostalgitrippen på en RG 500 är en faktor man någon gång bör få uppleva... en ettrig tvåtaktare...halleluleja ....skall väl inte måla xxx på väggen genom att säga att "tvåtaktarna är opålitliga rent mekaniskt....som med det mesta som har några år på nacken...älska och vårda...njut av lukten,ljudet och det vansinnigt härliga draget över 8000rpm..motorn fullkomligt ylar och ögonen blir kvar vid förra lyktstolpen...sikten framåt blir som ett blixtrande scenario ...adrenalinet stiger i takt med ylandet..växel efter växel...när skall detta sluta...slår till slut av på gasen ...kör in till vägkanten, kliver av cykeln och jag känner en euforisk lycka som rusar igenom kroppen.. tar av handsken på gashanden..otroligt...handen är lite darrig...ja jag säger bara det ...en härlig maskin är det...
Och för er som känner igen det sistnämda...snart är det vår...

Bifogat

• RG 2006 006.jpg
    RG 2006 006.jpg
    139.1 KB · Visningar: 126
  • RG 2006 008.jpg
    RG 2006 008.jpg
    59.1 KB · Visningar: 145
  • RG 2006 007.jpg
    RG 2006 007.jpg
    64.5 KB · Visningar: 109
Last edited:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
frikie skrev:
En härlig Suzuki Rg 125cc -87. Väcker gamla härliga minnen. Grymt kul hoj på små kurviga vägar...

//Daniel

hehe. den är till salu, renoverad motor för 100mil sedan, 5000:- prutat & klart . kom & köp nu :7peta

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
lillevars skrev:
Håll till godo!

tjena killen -

www.lyckselebildemontering.se har en sådan hoj/motor ståendes.'

hälsa från mig om du ringer dem & fråga efter Uffe !

mVH/
......Kristian

fazerfun skrev:

suzuki rgv250 -89 & framåt har ett chassie som är lika modernt som en 06 sporthoj -

däremot Suzuki RG250 1984-1988 har det inte

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
lillevars skrev:
Nostalgitrippen på en RG 500 är en faktor man någon gång bör få uppleva... en ettrig tvåtaktare...halleluleja ....skall väl inte måla xxx på väggen genom att säga att "tvåtaktarna är opålitliga rent mekaniskt....som med det mesta som har några år på nacken...älska och vårda...njut av lukten,ljudet och det vansinnigt härliga draget över 8000rpm..motorn fullkomligt ylar och ögonen blir kvar vid förra lyktstolpen...sikten framåt blir som ett blixtrande scenario ...adrenalinet stiger i takt med ylandet..växel efter växel...när skall detta sluta...slår till slut av på gasen ...kör in till vägkanten, kliver av cykeln och jag känner en euforisk lycka som rusar igenom kroppen.. tar av handsken på gashanden..otroligt...handen är lite darrig...ja jag säger bara det ...en härlig maskin är det...
Och för er som känner igen det sistnämda...snart är det vår...
Åh ah tack f det... jag måste gå å onanera... :näsblod

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...