Suzuki rg

ojjehojje

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 640 LC4 03
Jag är ute efter att köpa ett Suzuki rg effektrör men hittar inget så hade istället försökt modda om orginalröret som jag har, några tips? Någon som vet om kröken är den samma på effekt och vanlig?

Någon som har effektrör som kan vara snäll att mäta diametern på effektröret? Det jag vill veta isåfall är diametern på dämparen och diametern på kröken samt röret mellan krök och dämpare.

Mycket tacksam om jag kan få svar på detta.
Bilder är alltid välkomna

Tack på förhand / Johan
 

montauk

Montauk
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Öckerö
Hoj
Suzuki Rg 125 Gamma -86
Tror det är effektrör på min, dock inte säker men det är iaf inte orginal. Packade precis om min med ljuddämparull. Dock så gick min dåligt innan så vet inte om jag kan rekommendera det jag har. Gjorde knapp 100...

Får se om den går bättre nu. Gjorde rent förgasaren och bytte munstyck också.

Jag är ute efter att köpa ett Suzuki rg effektrör men hittar inget så hade istället försökt modda om orginalröret som jag har, några tips? Någon som vet om kröken är den samma på effekt och vanlig?

Någon som har effektrör som kan vara snäll att mäta diametern på effektröret? Det jag vill veta isåfall är diametern på dämparen och diametern på kröken samt röret mellan krök och dämpare.

Mycket tacksam om jag kan få svar på detta.
Bilder är alltid välkomna

Tack på förhand / Johan
 

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
Tror det är effektrör på min, dock inte säker men det är iaf inte orginal. Packade precis om min med ljuddämparull. Dock så gick min dåligt innan så vet inte om jag kan rekommendera det jag har. Gjorde knapp 100...

Får se om den går bättre nu. Gjorde rent förgasaren och bytte munstyck också.

Knappt 100 är inte rätt dåligt för en RG. Har varit uppe i 150 med min liggandes på tanken. Då ska även tilläggas att mina kåpor är borta, så jag har sjukt jobbigt luftmotstånd. :tuttar
 

ojjehojje

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 640 LC4 03
Knappt 100 är inte rätt dåligt för en RG. Har varit uppe i 150 med min liggandes på tanken. Då ska även tilläggas att mina kåpor är borta, så jag har sjukt jobbigt luftmotstånd. :tuttar
hehe niice;) trimmad?

Tror det är effektrör på min, dock inte säker men det är iaf inte orginal. Packade precis om min med ljuddämparull. Dock så gick min dåligt innan så vet inte om jag kan rekommendera det jag har. Gjorde knapp 100...

Får se om den går bättre nu. Gjorde rent förgasaren och bytte munstyck också.
hur såg dämparen ut inuti? Var köpte du dämparullet?
hur går den efter ompacknighen??
 
Last edited:

montauk

Montauk
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Öckerö
Hoj
Suzuki Rg 125 Gamma -86
Ja jäklar den går mycket bättre. Har inte toppat den än, men helt klart starkare på högre växlar. Tror dock inte jag kommer upp i 150. Kanske måste kolla kolv och kolvringar också men de såg rätt bra ut det jag kunde se via in och utblås på cylindern.

Du kan kolla in bilden på ljuddämparen här som jag la på mekarforumet för ett tag sen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=164488
Köpte bara vanlig 2t ljuddämparull och lindade så hårt jag kunde runt det perforerade röret. tätade och popnitade tillbaks ändstycket.

Hade lite problem att få tomgången att funka (fast det funka ju inte alls innan). Luftskruven är långt från orginal, så bra kan jag säga iaf. Hade lite ojämn gång på 5.5-6 kvarv/min men det har försvunnit helt. Så jag är jäkligt nöjd.


hehe niice;) trimmad?


hur såg dämparen ut inuti? Var köpte du dämparullet?
hur går den efter ompacknighen??
 

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
Hmm, min mc har börjat att spöka lite den senaste tiden.

När jag kommer upp i 80 km/h (ca 7000 varv) så börjar motorcykeln skrika som en stucken gris. Tror att det kommer ifrån avgasröret. Kan det vara avgasporten som spökar? När jag bromsar in till lägre hastighet så försvinner oljudet. Vad kan det vara för problem?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top