Suzuki RGV 250

MW58

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2023
Hoj
Rgv 250 1992
Jag undrar om någon vill ta över en RGV 250 som jag haft sedan ny. Den fick gå (endast) 298 mil på gatan innan jag ställde undan den till förmån för andra hojar. Där stod den i många år orörd tills jag fick för mig att ev bygga om den till SOS med en 500 stånka. Detta projektet kom av sig.... och nu har jag återställt den till ca 90 %.
Jag har ultraljudtvättat förgasarna och allt är redo för montering. Därefter återstår att starta upp den efter 30 år..... :)
Alla originaldelar finns samt Tyga bakram, sadel, kåpor och div prylar till detta finns. Den är utrustad med vassare expansionspipor och tillhörande cdi box.
Senast jag såg en annons för en RGV 250 så var det en äldre racehoj med okänt miltal och skick för 90.
Jag gissar att min hoj är relativt unik eftersom den har så lite mil samt endast mig som ägare.
Om intresse finns är ni välkomna att höra av er. Pris....?? 75 och bud uppåt skulle jag tro att den kan vara värd... eller?
Detta är annonsen jag har lagt in idag. Mitt alternativ till att sälja är att hitta någon som har dokumenterad erfarenhet av denna hojmodell och få hjälp att slutföra arbetet med återställningen.RGV 2 låg.jpg

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Som alltid när folk vill sälja/fråga om intresse så önskar jag lycka till.Sen kommer men.... Det finns x-antal nästan färdiga projekt på Blocket. Min fråga brukar bli, varför är det inte färdigt? Är det just de sista hundra timmarna som saknas eller specialdelen från Samarkand. Något gör att det inte blir klart och det vill man nu lämpa över på en potentiell köpare. Jag tror priset blir betydligt högre om 90% klart blir 100% klart. Svårt svara på din fråga rakt av med ovan disclaimer. Färdigställd värd pengar, inte färdigställd värd betydligt mindre. Personligen hade jag lagt 90 för en sliten hoj med okända mil som rullade framför 75 för ett ofärdigt projekt. Med det sagt hoppas jag du får 75 eller bud, min tro är att du inte får det i januari med ett projekt. Jag hoppas jag har fel.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag hade nog kunnat betala 100k för den där, om den vore komplett och rtr. Tyvärr skulle jag inte orka med nåt bygge där skruvar, fästen, vajrar och allt annat liggandes i ett par icakassar. Varenda packning på hojen kan ju vara torr..
Nej bit i det sura äpplet och förbanna dig själv att du monterade ner klenoden, återkom sen när den är klar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, jag skriver under på att det nog är bäst att du gör färdigt hojen, även om du måste leja hjälp för något, dom eventuella tusenlapparna får du igen mångdubbelt när du sen säljer.

Jag skulle gå så långt att säga att den ökar i pris av att du kör den hundra mil efter renoveringen, då vet en köpare att det troligtvis inte dyker upp något mer.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som köpare är det en jäkla massa osäkerhetsfaktorer inblandade när man köper en hoj i delar, jag har gjort det mer än en gång och det första problemet är att säljaren alltid säger att alla delar finns med.
Och sen visar det sig alltid att det saknas delar och intresset från säljaren att söka fram dessa delar har nu blivit exakt noll.

Redan att köpa en hoj med en motor som inte startar är ju ett problem där säljaren tycker att det är bara att byta tändstift medans det i praktiken kan vara hur jävla illa som helst.

Här har vi en säljare som hänvisar till fullt fungerande hojar utannonserade för 90000 kr och sålda för vad efter prutning? Säljaren ska här ha minst 75000kr för en hög med delar med nämnda riskfaktorer. Säljaren tycker alltså inte att arbetet för att montera ihop det hela är värt mer än max 15000kr?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping