Tänkte dela med mig om mitt Motard bygge som jag håller på med!
Tanken med att börja köra motard är för att det blir alldeles för lite körning med Banhojen då det är så svårt att komma iväg med den. Då vi har en Supermotard bana nära Västerås (gröndal) tänkte jag att det är då perfekt sätt för att kunna hålla igång när man inte kommer ut med den stora hojen!
Hojen är en Suzuki RM 250 00
Anledningen att jag valde en 2-taktare är för att det är lättare för mig att fixa med den själv samt är billigare att underhålla.
Detta är mitt första Motard bygge så var inte allt för hårda mot mig, jag lär mig längs vägen
Här va Hojen precis inhandlad.
Rätt så snabbt efter jag köpt hojen så fick jag tag på ett par fälgar som satt på en Honda CRF 450 och ink i köpet fick jag även ett Motormaster broms OK!. Efter en hel del måttande och slit kom jag fram till vilka distanser jag behövde ha, här är hjulen endast prov monterade.
Distanserna som en vän var snäll att hjälpa mig svarva fram.
Polarens hund och mina hojar
Tanken med att börja köra motard är för att det blir alldeles för lite körning med Banhojen då det är så svårt att komma iväg med den. Då vi har en Supermotard bana nära Västerås (gröndal) tänkte jag att det är då perfekt sätt för att kunna hålla igång när man inte kommer ut med den stora hojen!
Hojen är en Suzuki RM 250 00
Anledningen att jag valde en 2-taktare är för att det är lättare för mig att fixa med den själv samt är billigare att underhålla.
Detta är mitt första Motard bygge så var inte allt för hårda mot mig, jag lär mig längs vägen
Här va Hojen precis inhandlad.
Rätt så snabbt efter jag köpt hojen så fick jag tag på ett par fälgar som satt på en Honda CRF 450 och ink i köpet fick jag även ett Motormaster broms OK!. Efter en hel del måttande och slit kom jag fram till vilka distanser jag behövde ha, här är hjulen endast prov monterade.
Distanserna som en vän var snäll att hjälpa mig svarva fram.
Polarens hund och mina hojar