Suzuki RM

dahen

Wannabe
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
R6 -00
Hej.

Har kollat runt lite eftersom jag är sugen på att börja köra cross igen.
Har läst lite trådar av folk som vill ha köpråd och man tycker att de ska köpa Yama, Honda eller kanske Kawa men inte Suzuki? Är det något allvarligt fel på dem nuförtiden, hade en Rm250 -90 förr och den var det inget fel på.

Var tvungen att regga mig för att fråga detta. :)

Tack på förhand.

/Daniel

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nä det är basolut inget fel på suzuki de är ung lika bra som alla andra japscrossar.

dahen

Wannabe
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
R6 -00
Borsiin skrev:
Nä det är basolut inget fel på suzuki de är ung lika bra som alla andra japscrossar.

Ok, tyckte det var skumt att ingen av de som gav råd ens nämnde Suzuki.

UrbanTiger: Hade kanske köpt nåt sånt istället om jag inte varit hyfsat säker på att jag hade kört ihjäl mig.. :/

/Daniel

Moped terrorist

Guest
jag tycker du ska ha en yama dom är "lättare" att få tag på delar till dom har iaf ett center i holland så det tar inte lika lång tid att beställa delar till... :tomten :hihi

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Dem är inte särskilt stora på marknaden och inte särskilt lätta att sälja. Min gamla crosslärare sa åt mig att INTE köpa en äldre suzuki. Varför vet jag inte.

Moped terrorist

Guest
cRoC skrev:
Dem är inte särskilt stora på marknaden och inte särskilt lätta att sälja. Min gamla crosslärare sa åt mig att INTE köpa en äldre suzuki. Varför vet jag inte.

dom äldre suzukihojarna tar det skit lång tid att få delar till...en kompiss till mej skulle ha en ny kolv till sin 87a det tog två och en halvmånad för att få den :tummenupp och jag tror att dom flesta som kör cross vet att man måste få tag på delar fortare än så! :gnissla :gnissla

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
har en fråga ang Suzuki RM(X)250 -95...

efter hur många timmar skall man byta kolv?!
pratar vi 15 timmar lr 50 timmar?

å då menar jag motionskörd grusgrops-enduro :)

/saknar handbok och mod

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tävlingskör man brukar man byta efter var 20e timme, annars 30e timme på en 125a. Lite sundare borde det vara på en 250. 30-40 timmar skulle jag säga.

dahen

Wannabe
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
R6 -00
Ah, en massa svar helt plötsligt :)

Suzukin jag hade på gång var ganska risig för sin ålder så jag fick kalla fötter. Har en YZ 250 -01 på gång istället. Var på Delta MC i Falkenberg och provkörde den i fredags, jävligt bra ställe, fick förtroende för dem direkt. Alla säger ju Yamaha så det verkar ju som jag blir nöjd om det nu inte är ett måndagsex men den ser fin ut.

Tack för alla svar!

/Daniel

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM