suzuki rm

jymy

jymy
Gick med
11 May 2005
Ort
Norrland
Hoj
KTM 520 sx -00
köpt nyligen en suzuki rm 250 -01.

Undrar om ni vet hur man får lite mer krut på den.
Den har Delta cylinder och kolv, men inge annan trim.

hjälper ex reeds mycke, effekt rör?vart finns?

Hur mycke har dom original?

för tycker denne är lite slö, kan ju iförsig vara att jag kört 520 racing förrut
:D

testade kompisens yz 250 -02 och den är mycke krutigare känns de som.

tacksam för alla tips.

Mvh

Simon
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
jymy skrev:
köpt nyligen en suzuki rm 250 -01.

Undrar om ni vet hur man får lite mer krut på den.
Den har Delta cylinder och kolv, men inge annan trim.

hjälper ex reeds mycke, effekt rör?vart finns?

Hur mycke har dom original?

för tycker denne är lite slö, kan ju iförsig vara att jag kört 520 racing förrut
:D

testade kompisens yz 250 -02 och den är mycke krutigare känns de som.

tacksam för alla tips.

Mvh

Simon

Andra reeds ger mer på min gamla RM 250 var det STOR skillnad med bara nya reedventiler (Boysen). Plusar man även på en effektpipa så blir den nog av det hysteriska slaget... :tummenupp

/G
 

jymy

jymy
Gick med
11 May 2005
Ort
Norrland
Hoj
KTM 520 sx -00
Göran_Gullbro skrev:
Andra reeds ger mer på min gamla RM 250 var det STOR skillnad med bara nya reedventiler (Boysen). Plusar man även på en effektpipa så blir den nog av det hysteriska slaget... :tummenupp

/G

hehe.. hoppas de hjälper, tänkte beställa imorgon boysen från lelles, sen fmf sst rör samt titanium 2 silencer från amerika, blir nog grejt annars köra in i trä:D tror det är också något fel på förgasare för när den blir varm så hoppar varven fram o tillbaka???

tack för tipsen
:tummenupp
 

addee

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen, hinner inte denna säsong.
Tips om du inte redan gjort det:

1.Lämna in fjädringen för ombyggnad, kommer att göra betydligt mer på varvtiderna än ökad effekt.
2. Bestycka rätt
3. Balansera vevpartiet

Thats all u need, kommer att ge MYCKET mera än allt trim tillsamans.

Sukkan var nog klenaste 250 -01, men var å andra sidan den mest lättkörda cykeln.

Med det trimmet på så bör du nog kolla så att det trimmet du köper går ihop med effektkurvan cylindern är anpassad till.

Ska du busa grus kanske trimmet hjälper men då är ju knappst 250 2t någe kul.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top