Öppna o titta - det måste du ändå göra för att byta packning. Går inte att svara på en sådan fråga utan att titta på prylarna - kan vara helt ok om den inte gått så länge med detta. Kan också vara apa om smörjfilmen på cylinderväggarna lösts upp av glykolenHar upptäckt att topplockspackningen är dålig och de läcker in glykol. Kompressionen har även försämrats. Hur illa är det för kolven?
Jag vete fan. Det var förra ägaren som bytte såKolvar byter man väl ändå lika ofta som kalsonger på en 250?
Hur många timmar har kolven gått?
Då är det en billig försäkring att byta. Hur vet du att det är toppen som läcker?Jag vete fan. Det var förra ägaren som bytte så
Det försvann kylarvätska, så då tänkte jag vad fan? Öppnade locket till kylaren och såg att de kom bubblar när jag gasade.Då är det en billig försäkring att byta. Hur vet du att det är toppen som läcker?
Det är väl lika och byta ALLT. Vad ska man använda för fett i cylinder/kolv?Nää, är det så illa att man ser slitaget så ska man be på sina bara knän att ett alvarligare haveri inte har inträffat. Kolvar som är designade som snusdosor har väldigt lätt att slå kullerbytta i cylinderna om den blir för sliten.
Mao, man måste mäta slitaget.
?Jag hade valt vanlig tvåtaktsolja.
På nätet använder dom alltid någon annan olja att smörja cylinder vägarna och kamkedja. Är det bättre för inkörningen av ny kolv eller vad är meningen ? ??
Fyrtaktare!
vanlig motorolja…
Till kammar har jag fått med något rött fett som ska användas vid inkörning men har också använt vanlig motorolja vid återmontage och det har gått bra. Till kolv/lopp har jag använt vanlig motorolja. Dock har jag inte skruvat med en rmz, men har svårt att tro att kraven skulle vara markant annorlunda.På nätet använder dom alltid någon annan olja att smörja cylinder vägarna och kamkedja. Är det bättre för inkörningen av ny kolv eller vad är meningen ? ?
Jag har tittat på Motorola monterings olja, men jag vet inte ifall det är något bättre än vanlig 4takts olja. Det ska dock vara molybdenum fett i hålet på kolven står det i manualen.Till kammar har jag fått med något rött fett som ska användas vid inkörning men har också använt vanlig motorolja vid återmontage och det har gått bra. Till kolv/lopp har jag använt vanlig motorolja. Dock har jag inte skruvat med en rmz, men har svårt att tro att kraven skulle vara markant annorlunda.
Vad är inkörningsolja egentligen?Inkörningsolja undrar jag om det finns att köpa för oss vanliga konsumenter?
Vad är inkörningsolja egentligen?
Och bara under kontrollerade former.Lite överdrivet "slippasta" så att delarna ska nöta in sig bättre. Av vilket det blir uppenbart att det är något som man inte vill ha i motorn någon längre tid.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |