Jag köpte mig en 06:ans 450 för ett par veckor sedan att ha som ishoj i vinter men jag skulle behöva justera in förgasaren på den.
Ägaren hade inte kört med den på 4-5 år så jag har bytt soppan och även tömt förgasaren och hällt i färsk sås men den vill inte gå ordentligt utan choke utan spottar och fräser och känns inte alls rapp.
Föregående ägare hade för sig att han hade bestyckat om den men var osäker.
Det känns som att den går för snålt för idag provstartade jag den efter att jag hade monterat finndubben och efter bara någon minuts varmkörning så var avgasröret glödande rött och när jag stängde av den så tryckte den ur sig lite vatten ur expansionsslangen från kylaren= Snålt ställd i min värld
Nu är frågan, brukar det stå på munstyckena vilken storlek det är? Original på högfart är 170 om jag inte minns fel från tidigare RMZ jag har ägt men lågfart har jag ingen aning om och inte heller vilket hack nålen ska stå i.
Frågan är om det räcker att byta lågfart dessutom, är inte så duktig på detta utan har oftast lämnat iväg det när det har behövts.
Kan en duktig mekaniker fixa förgasaren med endast förgasaren, dvs utan hojen? Har de någon anläggning för sånt eller måste man ha med hela hojen för att mäta Lambda osv?
Och nej, jag har inte kollat stiftet då jag inte hittade min långa tändstiftsnyckel...
Ägaren hade inte kört med den på 4-5 år så jag har bytt soppan och även tömt förgasaren och hällt i färsk sås men den vill inte gå ordentligt utan choke utan spottar och fräser och känns inte alls rapp.
Föregående ägare hade för sig att han hade bestyckat om den men var osäker.
Det känns som att den går för snålt för idag provstartade jag den efter att jag hade monterat finndubben och efter bara någon minuts varmkörning så var avgasröret glödande rött och när jag stängde av den så tryckte den ur sig lite vatten ur expansionsslangen från kylaren= Snålt ställd i min värld
Nu är frågan, brukar det stå på munstyckena vilken storlek det är? Original på högfart är 170 om jag inte minns fel från tidigare RMZ jag har ägt men lågfart har jag ingen aning om och inte heller vilket hack nålen ska stå i.
Frågan är om det räcker att byta lågfart dessutom, är inte så duktig på detta utan har oftast lämnat iväg det när det har behövts.
Kan en duktig mekaniker fixa förgasaren med endast förgasaren, dvs utan hojen? Har de någon anläggning för sånt eller måste man ha med hela hojen för att mäta Lambda osv?
Och nej, jag har inte kollat stiftet då jag inte hittade min långa tändstiftsnyckel...