Det är inget du kan justera utan att göra ändringar i mappningen för bränsle/luft och eventuellt byta luft- och avgassystem.Någon som vet hur man tar bort den motorbromsen som träder in vid gassläpp? Den är lite väl hård skulle vilja ställa in den men vet inte hur man kan göra det.
Med tanke på att den är helt original så kanske det borde bromsa mindre om jag byter dämpare med bättre flow eller vad tror du?Det är inget du kan justera utan att göra ändringar i mappningen för bränsle/luft och eventuellt byta luft- och avgassystem.
Jag hade ett par intressanta släpp innan jag vande mig vid min KTM 990's motorbroms. Kom från ett flertal år på en hoj med slirkoppling och var van att kunna peta ner några steg och bara dumpa kopplingen, men KTM'en var inte riktigt lika förlåtande.Varför skulle man vilja sänka motorbroms på en gathoj...
Men du kan väl alltid koppla upp hojen och höja tomgången. Eller så lär du dig köra med det du har eller köper en hoj med en karaktär som du gillar.
Kör 990 nu och det händer att det släpper lite, om bakdäcket e slut. Det är en hoj med karaktär. Kraftig motorbroms, svarar på gasen med full kraft blixtsnabbt osv. Det andra kalla ryckigt kallar jag karaktär och kul Lärt mig köra på ett effektivt sätt med med fotbromsen tack vare detta. Perfekt att jämna ut ”ryckigheten” om man behöver växla, slå av eller på gasen lite vid nedlägg...Jag hade ett par intressanta släpp innan jag vande mig vid min KTM 990's motorbroms. Kom från ett flertal år på en hoj med slirkoppling och var van att kunna peta ner några steg och bara dumpa kopplingen, men KTM'en var inte riktigt lika förlåtande.
Men som du säger så är det bara att lära känna hojen så brukar det går bra.
Nja, sanning med modifikation, det är väl inget ride-by-wire spjäll i dom där? Så att spänna gaswiren lite så spjället släpper igenom lite mer luft när man klipper gasen borde ju fungera. Har du riktigt flax finns tom en tomgångsskruv.Det är inget du kan justera utan att göra ändringar i mappningen för bränsle/luft och eventuellt byta luft- och avgassystem.
Japp, det var en riktigt trevlig hoj när man lärde sig hantera den. Det är synd att man inte har utrymme och ekonomi att behålla alla hojar man gillar.Kör 990 nu och det händer att det släpper lite, om bakdäcket e slut. Det är en hoj med karaktär. Kraftig motorbroms, svarar på gasen med full kraft blixtsnabbt osv. Det andra kalla ryckigt kallar jag karaktär och kul Lärt mig köra på ett effektivt sätt med med fotbromsen tack vare detta. Perfekt att jämna ut ”ryckigheten” om man behöver växla, slå av eller på gasen lite vid nedlägg...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |