Suzuki SV 650 billig försäkring - Nej!

gbghenke

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Hojlös
Hej på er.

Överallt man läser så står det att Suzuki SV650 har billig försäkring samt är en bra förstahoj o.s.v.

Bra tänkte jag o kollade runt lite, efter ett tag gav jag upp. Dom vill ha runt 20000:- halv/helår på mig för en sådan cykel. (29år v:a frölunda). Det sjuka var att SV1000 var billigare?!

Är det bara jag som kollat fel bolag eller är den så dyr?

Som det ser ut nu så köper jag hellre en Trajja Daytona istället för 12500 helförs/helår.

/Henrik

ohoj

King Diamond
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
bt1100 bulldog
om du orkar så vänta tills du blivit tretti då sjunker preminen jättemycke,min sjönk från typ tio till två å fem,på trettiårsdan typ

gbghenke

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Hojlös
det tråkiga är att jag fyller 29 i november så det är 1,5år kvar tills jag är 30. Men som du säger det verkar som att 30 är någon sorts brytgräns. Innan dess gör man nog bäst att köra med märkesförsäkringarna.

Halvförsäkringar:
Bilsport o MC: 14000
Länsförsäkringar: 22000
Trygg Hansa: 24000

skapligt dyrt, kostar ju mindre att försäkra en CBR1000RR ?!?

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Kolla bilsportmc som sagt. Sist jag kollade kostade halv lite över 2k och hel lite över 4k.

Då medlem i SMC och +24 försäkring.

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Tjejens SV650 från 2000 kostar 7k hel/hel på henne. 22bast och har inte ens kortet än, så ditt låter snordyrt? Eller har du sagt till dem att du tänker parkera mitt på torget nattetid? ;)

The Olsson

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
SuperDuke R
Har haft en sv 650, fick ge 2600 helförsäkrat. Hade försäkringen via bilsport och mc, bor ju inte specielt centralt men ändå.

gbghenke

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Hojlös
Ska ringa upp bilsport o mc o kolla med dem lite närmare. Känns som nått är fel, eller är det enormt farligt att bo o Frölunda? :)

En SV650S känns som att den skulle vara en bra förstahoj, inte så dyr i inköp heller.

/Henrik

Uppohoppa

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
Suzuki
Ska ringa upp bilsport o mc o kolla med dem lite närmare. Känns som nått är fel, eller är det enormt farligt att bo o Frölunda? :)

En SV650S känns som att den skulle vara en bra förstahoj, inte så dyr i inköp heller.

/Henrik

Frölunda. Oj oj oj! Där har vi ju anledningen.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sv650 är en kanonhoj och de premier du har fått låter helt galna. Ring igen :tummenupp

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Min SV650 kostade lite drygt 3000kr/år med halvförsäkring på Bilsport & MC. På den tiden var jag ~24 år och bodde i stad med ca 100 000 invånare.

Håller med ovanstående om att det är en kanonhoj. Enda jag kan klaga på är att den inte är speciellt bekväm vid långkörningar och saknar toppeffekt.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag ger 4500 hel/hel för min hos bilsport.
Är den du ska försäkra helt ny?

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2

/Henrik

Varit utan körkort nyligen?
Isåfall är du klassad som 18åring hos Länsförsäkringar alla fall.
Jag vet för jag är det :)

gbghenke

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Hojlös
- Nej jag kollade på -03 och -04 hojjar.
- Jag har aldrig varit utan körkortet.

Som det verkar så är det ingen hit att bo i Göteborg.. Blir tråkigt dyrt hos länsförsäkringar/trygghansa/bilsportmc medans märkesförsäkringarna honda/bmw/triumph kostar samma oavsett vart man bor men då är det bara att räkna bort alla sporthojjar utom daytona 600/650/675 då dessa är de enda som inte har 25k självrisk på märkesförsäkringarna.

jaja, man skall väl inte bo här hela livet heller :)

tack för alla tips o.s.v i denna tråd.

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Tjejen betalar 6700 för sin hel/hel, men då bor vi i de centrala delarna av Stockholm och hon har inte körkort än. Är en SV -00

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Min första hoj var oxå en sv 650 s, en -01:a.

Jag hade halvförsäkring halva året och avställningsförsäkring halva året hos IF. Betalade 3500/ år. Detta var 2004(tog kortet 2003) så det har hänt en del med försäkringar sedan dess....men ditt bud låter som ett riktigt skambud.

Måste vara några riktiga hemskekvarter du bor i.....:hihi

20000 halv/ helår.....jösses. Jag betalar 18000 hel/hel för min gixxer.

Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Ring Salus Ansvar! Har varit billigast på samtliga hojar jag kollat på under hösten. Har Salus nu på gixxern, och de tar ungefär lika mycket betalt för en halvförsäkring som andra tar för trafikförsäkring. Betalar 6700/år halvförsäkrat i Stockholm SoSo.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
det tråkiga är att jag fyller 29 i november så det är 1,5år kvar tills jag är 30. Men som du säger det verkar som att 30 är någon sorts brytgräns. Innan dess gör man nog bäst att köra med märkesförsäkringarna.

Halvförsäkringar:
Bilsport o MC: 14000
Länsförsäkringar: 22000
Trygg Hansa: 24000

skapligt dyrt, kostar ju mindre att försäkra en CBR1000RR ?!?

Det låter väldigt konstigt, jag bor i ett ghetto i linköping och försäkringen för 25+ låg på 5500 hel/hel.

Antingen har det blivit nått stort misstag eller så måste du bo i nått område som liknar Harlem eller nått :tummenupp

gbghenke

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Hojlös
haha jag gillar alla liknelser vart jag bor. Jag bor faktiskt i ett område som heter Järnbrott, det är typ lite villor, lite hyresrätter, 90% pensionärer enormt lungt aldrig hört att nån har haft inbrott överhuvudtaget.

Ska prova att kontakta salus ansvar.

Mvh
Henrik

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
haha jag gillar alla liknelser vart jag bor. Jag bor faktiskt i ett område som heter Järnbrott, det är typ lite villor, lite hyresrätter, 90% pensionärer enormt lungt aldrig hört att nån har haft inbrott överhuvudtaget.

Ska prova att kontakta salus ansvar.

Mvh
Henrik

Hej!

Jag har samma problem som du, kollade vad en sv 650 s -03 skulle kosta på mig och svaret blev ca 13000 hel/hel, bilsport och MC. Bor i sthlm är 27 år och haft kortet i 2 år. Verkar vara omöjligt att försäkra Suzuki hojar om man bor i storstäderna till vettiga pengar. Kanske blir en Honda Hornet 900 istället, under halva försäkringspengen, och mer mos :tummenupp
Men jag gillar SV 650 bättre egentligen...

Eller någon som kan tipsa om nått bättre bolag? Har kollat runt på de flesta... :confused:

Mvh
Anders

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...