Gixxer
Full Throttle
Vilken av dessa 2 modeller ska man välja. Fördelar resp nackdelar på dessa hojar ?
/Gixxer
/Gixxer
ähh du är ju hur partisk som helst, min falco drog jämt med polarens mille till 200:a iaf... den motorn går riktigt riktigt bra, och hojen har trevligare chassi än TLS... enligt mig iaf..J-Bone skrev:Ämnet har redan avhandlats här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31913&page=1&pp=20
F.ö. så är det samma stötdämpardämparkonstruktion på alla årsmodeller av TLS och endast 97-orna hade barnsjukdomar som skall vara garantiåtgärdade
Tror knappast heller att Falcon skulle ha mer mos än TLS, det är väl en "detunad" Mille-motor i den...
Provkör!
Gixxer skrev:Vilken av dessa 2 modeller ska man välja. Fördelar resp nackdelar på dessa hojar ?
/Gixxer
Tjenare! Hoppa in på TL tråden så får du lite bättre info än bara: min polare hade en strulig tlr så därför ska du inte köpa den, eller 97an hade barnsjukdomar (vilka de på de flesta hojar är garantiåtgärdade). De flesta på TL-tråden kan ge dig en lite bättre och mer objektiv bild (min åsikt) om Tl:en men sen om den passar just dig är ju en annan fråga.Gixxer skrev:Vilken av dessa 2 modeller ska man välja. Fördelar resp nackdelar på dessa hojar ?
/Gixxer
jaja.... du vinner, provkör, testa, kläm och känn, alla tre är lite annorlunda mot varandra, Hondan är nog snällast, TLS skriker bus och Falcon är lite mitt emellan... skall dock påpekas att jag lämnade en kompis TLS bakom mig vid flera tillfällen, detta kan dock ha berott på föraren, han upplevde dock falcon som snabbare.J-Bone skrev:Jo, Falcon är nog "bästa" paketet av dessa tre hojar skulle jag tro. Men hoj väljer man ju med hjärtat (jag iallafall) och för oss vanliga dödliga förare så är alla tre fullt tillräckliga. Så mitt råd blir ändå.... provkör!
JAG skulle ju tveklöst ha köpt en TLS! partisk?....
För du en objektiv bild om du frågar TL-maffian så skall jag käka upp min mössaChiefen skrev:Tjenare! Hoppa in på TL tråden så får du lite bättre info än bara: min polare hade en strulig tlr så därför ska du inte köpa den, eller 97an hade barnsjukdomar (vilka de på de flesta hojar är garantiåtgärdade). De flesta på TL-tråden kan ge dig en lite bättre och mer objektiv bild (min åsikt) om Tl:en men sen om den passar just dig är ju en annan fråga.
Vad du än väljer så ska den passa DIG o ingen annan sen om det blir en TL eller ducce eller what ever så blir det nog bra i slutändan .
Tack för ordet!
Felix skrev:För du en objektiv bild om du frågar TL-maffian så skall jag käka upp min mössa
//edit, skall sluta sabba din tråd nu, står valet mellan hyndan och suckan så gör det, tänkte bara påpeka om ytterligare en kombatant!
Det är jag övertygad om, har själv enbart provkört en några mil så någon supererfarenhet av dem har jag inte.Chiefen skrev:Hähä..nä det har du nog rätt i!
Men vad gäller de vanligaste felen så tror jag nog ändå att TL snubbarna är något bättre på att ha pejl på dem.
Juppz helt klart! Båda hojjarna har sin charm..det är nog mer en smaksak som avgör..i alla fall var det så med mej!Felix skrev:Det är jag övertygad om, har själv enbart provkört en några mil så någon supererfarenhet av dem har jag inte.
TL är en trevlig hoj inte snack om den saken, men som vanligt går allt tyckande isär, fanns det en hoj som var bäst på allt hade alla haft den.
Gixxer blir nog nöjd oavsett vilken hoj han tar!
/F
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |