Gixxer skrev:
Jag tycker att Aprillian ser grymt fin ut. Vilket år kom Falcon ut på marknaden. Vad kan man få ge för en sådan ?
Falcon dök upp -99 och det är samma modell fortfarande bortsett från färgerna mellan årsmodellerna. Vet att Taz på forumet har en till salu för 65, tror det är en -00:a uttagen -02. sök på falco i säljes.
Det jag gjorde på min falco nr2 (den första blev stulen) var chippning, slipons och nytt luftfilter, det blev ett brutalt ös i den efter det. Powerwheelies på tvåan = inga problem. Jag har en uppsjö med länkar och bilder om du vill ha, var rätt insatt i prillorna på den tiden.
Den enda garantiåtgärden som ev. är gjord är en dålig slang från oljetråget vilket drabbade någon procent av -00
rna. Detta skall dock vara fixat på första servicen. iag. gällande alla svensksålda.
Som sagt, motorn är faktiskt helt underbar, ljudet likadant, dessutom har aprilia 60 grader mellan cyllarna vilket ger än ännu mer kompaktare motor. Hojen funkar till allt, bus, långkörningar, passagerare, toppfartsorgier osv. den delar i mångt och mycket delar med millen, så vill man bygga om så funkar de flesta milledelarna rakt av!
/F