suzuki wankel

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
nån som har pejl på suzukis wankel mc från 70 talet?hitta en sån i en polares garage :hojsmilie
vet att jag e helsjuk på udda gamla hojar.:D

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
This is tha shajt!

1976_re5_rotary_570.jpg

Kool bike som inte tillverkades så länge..det rullar ett par st. här i Svedala

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Min kusin hade en sådan.
Lät förjävla häftigt.

Locket som sakta fälldes upp över "burken" som mätarna satt i var det häftigaste man sett på den tiden.
Grrrrymt! :tummenupp

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Hohho fan va cool hoj !
Skulle gärna se suzuki bygga en ny gixxer med wankel, skulle det funka ?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Bygg fighter av den! :yoparty Eller inte, nä. Hade kanske sett fräsigt ut med en wankelfighter, men det är till att förstöra en sådan klenod.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Skulle vara fränt med en ny sporthoj med en turboladdad trippelrotorwankel :yoparty

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nä, coolt! Upp med bilder!

Min kusin hade en sådan.
Lät förjävla häftigt.

Locket som sakta fälldes upp över "burken" som mätarna satt i var det häftigaste man sett på den tiden.
Grrrrymt! :tummenupp
Brödburken var grym! Tyvärr var den slut som reservdel redan 1980. Då kraschade en kompis sin och det fanns inga nya att få. De fick sätta vanliga, trista instument på den istället. Bläh!

Last edited:

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
wankel hoj

tack för alla intresanta inlägg
har gett polaren ett bud på wankel hojen verkar kunna bli min återkommer när jag mobbat han färdigt .
e ett projekt likt min rickman honda även om den snart e klar varför köper jag aldrig en hoj som går att köra med direkt:va

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
tack för alla intresanta inlägg
har gett polaren ett bud på wankel hojen verkar kunna bli min återkommer när jag mobbat han färdigt .
e ett projekt likt min rickman honda även om den snart e klar varför köper jag aldrig en hoj som går att köra med direkt:va

Jaaa varför köper du inte en hoj som funkar??? Undrar jag med. Hehe.
Imorgon meckar vi lite el på din objekt Honda.

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
varför köper jag aldrig en hoj som går att köra med direkt:va

Lustigt, jag har samma sjukdom!
För övrigt e ju en Suzuki wankel skitfrän!!!:yoparty Tur/Synd att det inte va jag som hittade den i min kompis garage, då skulle jag ju definitivt vart tvungen att köpa den:)

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
om det är nåt problem med motorn så kan du höra av dig.. har hållit på med mazdas wanklar i 25år+ .. så jag vet om en som kan fixa med dom där har jag för mig han sa vid ett tillfälle om inte så vet han direkt säkert vem du ska vända dig till..

/yam

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Lustigt, jag har samma sjukdom!
För övrigt e ju en Suzuki wankel skitfrän!!!:yoparty Tur/Synd att det inte va jag som hittade den i min kompis garage, då skulle jag ju definitivt vart tvungen att köpa den:)

gott o veta att jag inte e ensam att köpa objekt .:yoparty

verkar bli min hoj :tummenupp

om det är nåt problem med motorn så kan du höra av dig.. har hållit på med mazdas wanklar i 25år+ .. så jag vet om en som kan fixa med dom där har jag för mig han sa vid ett tillfälle om inte så vet han direkt säkert vem du ska vända dig till..

jag hör av mej med ett pm ti dej så vi får kontakt ifall jag blir wankel ägare
verkar bli så yes :tummenupp kanon ifall man får tag inågon som har koll på wankel motorer e ju igentligen i särskilt komplicerade, men annurlunda vi hörs :yoparty

Jaaa varför köper du inte en hoj som funkar??? Undrar jag med. Hehe.
Imorgon meckar vi lite el på din objekt Honda.
du bara mobbas, du e avis på min grotesko honda det e det allt handlar he he:D

Last edited:

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
Flera
Får Du tag på Classicbike nr1 2005 så kan Du läsa en del om denna hoj
Om Du vill kan jag ordna en kopia

där finns även namn på en samlare som har "några stycken" så det är säkert inga problem med hjälp

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är ju helt klart en kul hoj, värd att bevara, men vänta dig inte så mycket av den som åkhoj bara.

Jag var länge sugen på att "rädda" en Suzuki XN85 Turbo som inte längre användes, men har inte pengar för att köpa hojar som blir ståendes.
Och enligt tidningstesterna så körde en standard GSX750ES ifrån XN hojjen som bara var svårkörd, så den var inte märkvärdig på det viset heller.

Men Wankel, det är ju helt klart en teknik som kom för att stanna (phun intended)

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Får Du tag på Classicbike nr1 2005 så kan Du läsa en del om denna hoj
Om Du vill kan jag ordna en kopia

där finns även namn på en samlare som har "några stycken" så det är säkert inga problem med hjälp
jag hade blivit attans tacksam om det gått att ordna en kopia av reportaget i den blaskan .kanon väntar på ett mail från han som har hojen idag att jag får köpa den :) har du glott in på mitt garage?

:)
Det är ju helt klart en kul hoj, värd att bevara, men vänta dig inte så mycket av den som åkhoj bara.

Jag var länge sugen på att "rädda" en Suzuki XN85 Turbo som inte längre användes, men har inte pengar för att köpa hojar som blir ståendes.
Och enligt tidningstesterna så körde en standard GSX750ES ifrån XN hojjen som bara var svårkörd, så den var inte märkvärdig på det viset heller.

Men Wankel, det är ju helt klart en teknik som kom för att stanna (phun intended)
hade mest tänkt ha den som terapi .plus att jag e helsjuk på udda hojar .:)
glo in i mitt garage så ser du ett annan halv udda hoj.:)

.

Last edited:

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
Flera
jag hade blivit attans tacksam om det gått att ordna en kopia av reportaget i den blaskan .kanon väntar på ett mail från han som har hojen idag att jag får köpa den :) har du glott in på mitt garage?

:)

.

OK
hör av dig så fixar jag det

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman

.[/QUOTE]

Vad är det som är Rickman på den hojen? Det ser ut som en vanlig Honda 900 med annan tank och sadel.

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc

.

Vad är det som är Rickman på den hojen? Det ser ut som en vanlig Honda 900 med annan tank och sadel.[/QUOTE]tja den frågan har jag fått ett antal gånger
ramen en nån bastard grunka mellan honda o gb -rickman, ska ta ett naket foto på den vid till fälle och lägga ut,rickman gjorde till typ 90-95%h:) elt egna rammar men ändra även om original ramar.motorn e dessutom inte en 900 l utan en valsad 750

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...