Suzuki!!!!

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Vad innefattar 6mån garanti då?

Kanske bara att bromsar och sånt ska funka....trafiksäkert alltså. Den ska kunna gå ígenom besiktningen.

Kolla om det även gäller motorras.

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Maggy skrev:
Om man förväntar sig en ny cykel så skall man köpa en ny cykel.

Vem förväntar sig en ny när vi snackar begagnat :confused:

JT skrev:
Köp en 1100 istället! :yoparty

Mmm, var inne på det först(eller rättare sagt mina "vänner" prata om att man e en tjej om man har mindre än 1100) men det blir 750 i.a.f :)

Texas skrev:
Vad innefattar 6mån garanti då?

Kanske bara att bromsar och sånt ska funka....trafiksäkert alltså. Den ska kunna gå ígenom besiktningen.

Kolla om det även gäller motorras.

Ringde och hörde med dom, pratade om både motor/växellåde ras, lager m.m men dom sa att garantin innefattade allt.
Låter ju väldigt bra i.a.f.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
valium skrev:
Mmm, var inne på det först(eller rättare sagt mina "vänner" prata om att man e en tjej om man har mindre än 1100) men det blir 750 i.a.f :)

En vattenkyld 750 (92-95) väger något kilo MER än de sista oljekylda 1100 (91-92)...

Du vill väl inte vara "tjej"! ;)

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
newstead skrev:
Är du mästare på att läsa mellan raderna eller? Ingenstans i tråden står det hur många mil hojen gått och ingenstans finns det en bild/länk där man kan se om det sitter en regskylt på den...

BTW så hade min 92:a gått 4000 mil när jag bytte och den lådan märktes inget fel på, hur jävlig man än var vid växlingarna.

Bara ren tankeöverföring :hihi

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
valium skrev:
Vad e det man ska tänka på vid ett köp??
Har läst en del om kamkedjesträckare som ska bytas, gäller det även denna modell??

Ring till en suzuki åf... Och berätta vad du täner köpa och hur långt den gått... Sen frågar du vad man ska titta speciellt på vid köpet... Kan ju tilläga att du kan nämna att du tänkt serva den hos dem så brukar de gärna prata lite... :)

///Micke

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
JT skrev:
En vattenkyld 750 (92-95) väger något kilo MER än de sista oljekylda 1100 (91-92)...

Du vill väl inte vara "tjej"! ;)

hmmm...91-92 1100 väger väl runt 225 kg? Ok att 750 var en riktig fat cat under mellanåren 91-93 men riktigt så tung var den väl ändå inte? -94 750 var dessutom både lättad och rejält modifierad rakt igenom.

Men visst är 1100an jävligt mycket manligare... :hihi :yoparty :Bugar

JT

Gick med
6 Oct 2005
Hoj
fazerfun skrev:
hmmm...91-92 1100 väger väl runt 225 kg? Ok att 750 var en riktig fat cat under mellanåren 91-93 men riktigt så tung var den väl ändå inte? -94 750 var dessutom både lättad och rejält modifierad rakt igenom.

Men visst är 1100an jävligt mycket manligare... :hihi :yoparty :Bugar

Har inte tidningarna här men enligt Bike vägde en 750 -93 mer än min 1100 -91!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
JT skrev:
Har inte tidningarna här men enligt Bike vägde en 750 -93 mer än min 1100 -91!

Enligt Bike? Åh fan.... :confused: jag kikade på www.suzukicycles.org: 1100an -91 226 kg torr och en 750 -93 208 kg. 1100 -90 är däremot nära med 210 kg.

JT

Gick med
6 Oct 2005
Hoj
fazerfun skrev:
Enligt Bike? Åh fan.... :confused: jag kikade på www.suzukicycles.org: 1100an -91 226 kg torr och en 750 -93 208 kg. 1100 -90 är däremot nära med 210 kg.

Enligt Bike vägde -93 750 fulltankad 239 kg och fulltankad en -92 1100 230 kg.

Min -91 väger med 4-1 system, nästan full tank och mig på ca 75 kg ganska exakt 300 kg.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
fazerfun skrev:
Kolla extra på alla lager: sving, styr och hjullager. Inga dyra delar kanske men ett svinglager byter inte vem som helst, de ska vara bytta för att hojen ska kallas genomgången tycker jag.

Om ett lager inte är slitet/glappar så behöver det ju inte bytas... men däremot skall de ju vara kontrollerade. En hoj kan vara genomgången och godkänd utan alla lager har bytts. :)

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Kolla lådan.Det är allmänt känt att att Suzuki har problem med lådorna.Klackvinklarna & styrgafflarna brukar ta stryk.Går visserligen att få vissa firmor att undercutta dom så blir det bra.

JT

Gick med
6 Oct 2005
Hoj
ADA skrev:
Kolla lådan.Det är allmänt känt att att Suzuki har problem med lådorna.Klackvinklarna & styrgafflarna brukar ta stryk.Går visserligen att få vissa firmor att undercutta dom så blir det bra.

Suzuki lådorna är ju skottsäkra om du jämför med Yamaha och Kawa!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
ADA skrev:

say what? "Allmänt känt att Suzuki har problem med lådorna"....????? :confused: :va

DaPirate skrev:
Om ett lager inte är slitet/glappar så behöver det ju inte bytas... men däremot skall de ju vara kontrollerade. En hoj kan vara genomgången och godkänd utan alla lager har bytts. :)

Jo så är det ju...på en -94 med ett antal tusen mil på mätaren och kanske ett dussin ägare innan så är det väl troligt att lagren bytts någongång. Är man dock osäker på när så tycker jag inte det är orimligt att man får dessa bytta. För en verkstad är det ju en baggis men ska man göra det själv så är det lite mer mek. Men han hade väl garanti oxå....

JT skrev:

Min -91 väger med 4-1 system, nästan full tank och mig på ca 75 kg ganska exakt 300 kg.

Ok jag tror dig...har bara torrviktsuppgifterna som synes. Klart är ju att vattenkylningen väger, min 1100 -94 var ett riktigt lok.

Men vilket lok sen... :yoparty :yoparty :yoparty :banana en av spekulanterna som skulle provköra i somras kom tillbaka alldeles blek...."nä, jag tror inte jag kan ha en sån här hoj, motorn är alldeles för brutal. Jag visste att de gick bra men fan vilket drag. Nä, sån vågar jag inte köpa..."

Och då snackar vi en originalhoj... :)

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Hoj
-
Tycker bara att det uppmanas att kolla kamkedjesträckare rätt så ofta.
Undrade bara om det finns någon anledning till detta, har själv aldrig haft några problem med det på mina hojar.

fazerfun skrev:
sorry...var lite snabb där utan att kolla årsmodellen.

På 96-99 års gsxr 750 var originalsträckarna av mindre bra kvalitet, det är ett känt fenomen. Bytte själv till en manuell sträckare från APE på min -98 efter en tids slamrande och trummade. Finns en binge trådar i ämnet om du är nyfiken.

Min 1100 rw vägde 230kg tankad (innan turbo mont).

JT skrev:

JT

Gick med
6 Oct 2005
Hoj
gsxr1200 skrev:
Min 1100 rw vägde 230kg tankad (innan turbo mont).

Vad är det för årsmodell? Polarens -93 vägde 244 kg med bara några liter i tanken!

JT

Gick med
6 Oct 2005
Hoj
fazerfun skrev:
Ok jag tror dig...har bara torrviktsuppgifterna som synes. Klart är ju att vattenkylningen väger, min 1100 -94 var ett riktigt lok.

Men vilket lok sen... :yoparty :yoparty :yoparty :banana en av spekulanterna som skulle provköra i somras kom tillbaka alldeles blek...."nä, jag tror inte jag kan ha en sån här hoj, motorn är alldeles för brutal. Jag visste att de gick bra men fan vilket drag. Nä, sån vågar jag inte köpa..."

Och då snackar vi en originalhoj... :)

Min -91 känns också som ett lok! Den känns bredare över motorn än en vattenkyld.
Man blir nästan lite svettig nu när man är lite ringrostig och det är halt. Jag var tvungen att ta en liten repa i samband med lite vinterservice förra veckan, mest under tak då det är ett P-hus ovanför där jag förvarar hojen. Den spann bara man snuddade gasen på det blöta betonggolvet... Ute i snön var det...halt... :galen

GSX-R 1100 :tummenupp , the king!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dee_cati skrev:
6 månaders garanti från inköpet är väl ingen höjdare just nu, då ryker garantin innan säsongens slut? Eller iofs, i september är det fan för kallt för att köra!

September för kallt!!?? Det är det bara riktiga "särringar" som tycker, det är ju då hojen går som finast! Själv kör jag åtminstone till november.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
JT skrev:
Min -91 känns också som ett lok! Den känns bredare över motorn än en vattenkyld.
Man blir nästan lite svettig nu när man är lite ringrostig och det är halt. Jag var tvungen att ta en liten repa i samband med lite vinterservice förra veckan, mest under tak då det är ett P-hus ovanför där jag förvarar hojen. Den spann bara man snuddade gasen på det blöta betonggolvet... Ute i snön var det...halt... :galen

GSX-R 1100 :tummenupp , the king!

jag gillar lok... :yoparty har aldrig kört de "moderna" oljebrännarna dock men en 90 vore ju inte fel...
Låter underbart att få busa lite...jag håller mig dock i skinnet i några månader till men jag ska nog ned och "hångla" lite med pärlan i kväll... :)

gsxr1200 skrev:
Tycker bara att det uppmanas att kolla kamkedjesträckare rätt så ofta.
Undrade bara om det finns någon anledning till detta, har själv aldrig haft några problem med det på mina hojar

jo så kanske det är...framförallt oroar sig många i onödan, det är ytterst osannolikt att det händer som en blixt från klar himmel, det smyger sig mer på. Kolla lite trådar i ämnet så ser du att det inte är helt ovanligt på den modellen. Jag hade problem med min -98, polaren likaså. Dock inga problem med´den -99 jag hade året efter.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC