Svänghjulsavdragare till Ciao, på skoj!

Status
Ej öppen för fler svar.

J--W

Guest
Hej, nån som vet vilken sorts svänghjulsavdragare det skall vara till piaggio ciao, tänkte ta upp den å kolla hur det ser ut. Har den som ett lek-fordon:) tänkte plugga ur den:D :yoparty

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Yeah! :yoparty Behövs ingen avdragare! Knacka med en hammare lätt några gånger på vevstaksaxeln och sedan kan du dra loss svänghjulet! Har själv en Baghee (Indisk kopia på Ciao) :D

Dominator-Rocks

Guest
J--W skrev:
2493039 Hej, nån som vet vilken sorts svänghjulsavdragare det skall vara till piaggio ciao, tänkte ta upp den å kolla hur det ser ut. Har den som ett lek-fordon:) tänkte plugga ur den:D :yoparty

Varning!!!! Jag hade en slö Piaggio för 5-6 år sen, åkte med den till jobbet.

Skulle knacka den pluggen på den, Resultat godset i insuget sprack :mad:
Vilket medförde en jävla massa extra jobb!

J--W

Guest
Dominator-Rocks skrev:
2493084 Varning!!!! Jag hade en slö Piaggio för 5-6 år sen, åkte med den till jobbet.

Skulle knacka den pluggen på den, Resultat godset i insuget sprack :mad:
Vilket medförde en jävla massa extra jobb!
okej, det första låter bra, men nu blev jag lite tveksam,:/ jag plockade "dän" motorn för en månad sedan, då kom jag till svänghjulet och fick inte upp det, men du säger att det är lätt med en hammare.:rolleyes: kanske ska försöka, :)

Dominator-Rocks

Guest
J--W skrev:
2493365 okej, det första låter bra, men nu blev jag lite tveksam,:/ jag plockade "dän" motorn för en månad sedan, då kom jag till svänghjulet och fick inte upp det, men du säger att det är lätt med en hammare.:rolleyes: kanske ska försöka, :)

Har för mig att det var knepigt att komma åt också eftersom sista biten gods in till vevhuset är av samma dimension som pluggen.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Enklaste sättet att ta ur pluggen på en ciao är att slipa en "skåra", rakt, längs med pluggen tills pluggen tappar sin form och enkelt kan dras ur hålet.

Slipstift i en dremel eller tryckluftddriven går bra.

Tänk på att inte göra hålet för stort - det ska vara ovalt, annars tappar du suget från vevhuset och motorn går inte alls.

Avdragare finns i moppeaffären och är inte speciellt dyr

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
UltraMarine skrev:
2494959 Enklaste sättet att ta ur pluggen på en ciao är att slipa en "skåra", rakt, längs med pluggen tills pluggen tappar sin form och enkelt kan dras ur hålet.

Slipstift i en dremel eller tryckluftddriven går bra.

Tänk på att inte göra hålet för stort - det ska vara ovalt, annars tappar du suget från vevhuset och motorn går inte alls.

Avdragare finns i moppeaffären och är inte speciellt dyr

Enklast :va Brukar inte pluggmaterialen vara jäddrigt hårda?

Ang att man skall behålla den ovala formen.....?

Eftersom mitt insug sprack vart det ersatt av ett helt runt och moppen gick kanon!! Efter mycket jobb!!:mad:

Borrade också upp förgasarns luftinsug ett par millimeter.....

Osså hade jag ett jamarcol effecktsystem moppen gjorde säkerligen 50 knyck när jag var klar med den :yoparty

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Joockey skrev:
2493046 Yeah! :yoparty Behövs ingen avdragare! Knacka med en hammare lätt några gånger på vevstaksaxeln och sedan kan du dra loss svänghjulet! Har själv en Baghee (Indisk kopia på Ciao) :D

Vad sjutton är en vevstaksaxel?
Special på indiska maskiner??

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
G-L skrev:
2495095 Vad sjutton är en vevstaksaxel?
Special på indiska maskiner??

En MOPPEFRÅGA??? Är det inte livstids banning för sånt..Moderator, var är du???
Mer seriöst, att banka och slå på vevaxeländen är väl inte sådär jättebra??? :rolleyes:
Även om man vill ha bort svänghjulet, det finns ju billiga verktyg för sånt.

("vevstaksaxel" ett ord som tillhör moppefuckovärlden, tillsammans med "17-taggars" drev och "kolvuppstötarfjäder"..) :D

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Kahobe skrev:
2495133 En MOPPEFRÅGA??? Är det inte livstids banning för sånt..Moderator, var är du???
Mer seriöst, att banka och slå på vevaxeländen är väl inte sådär jättebra??? :rolleyes:
Även om man vill ha bort svänghjulet, det finns ju billiga verktyg för sånt.

("vevstaksaxel" ett ord som tillhör moppefuckovärlden, tillsammans med "17-taggars" drev och "kolvuppstötarfjäder"..) :D

Ok, ok; jag var väl aningen för näbbig om den där vevaxeln/vevstaksaxeln.
Klart vi ska ta väl hand om rekryteringsbasen - alla har vi varit yngre...

Var bussig o berätta vad "kolvuppstötarfjäder" egentligen står för? Jag har aldrig haft moppe (men alltid varit ett klart fuckoämne ändå)....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad