andersbrink
hasenfrasen
Är det inte bara så att styrdämparen är för hårt ställd?känns som hojen är "full" i låg fart och man får liksom koncentrera sig för att att köra rakt och kompensera fram och tillbaka med små rörelser.
Är det inte bara så att styrdämparen är för hårt ställd?känns som hojen är "full" i låg fart och man får liksom koncentrera sig för att att köra rakt och kompensera fram och tillbaka med små rörelser.
Bäst är verkstadsmanualen från tillverkaren.Är det haynes manual som är bäst eller finns det nån mer bra mekk bok?
Hojen känns svår att köra rakt, känns som hojen är "full" i låg fart och man får liksom koncentrera sig för att att köra rakt och kompensera fram och tillbaka med små rörelser. Tyckte mig känna ett litet knak när man vrider styret. Ska förbi garaget här i dagarna och känna lite mer.
Okej men byta clip on är inte helt enkelt?
Är det inte bara så att styrdämparen är för hårt
Hur justerar man den? Är det bara att skruva upp den på mässingmuttern där till höger?Är det inte bara så att styrdämparen är för hårt ställd?
Hjullager och packboxar bytte jag nyss hos en verkstad.Bäst är verkstadsmanualen från tillverkaren.
Har du känt på hjullager?
Spårar hojen?
Är gaffeln i spänn? Det är rätt vanligt efter en krasch.
Ställ ner din styrdämpare på minimum.
Är fälgarna raka?
Ligger däcket an mot fälgen hela vägen runt på båda sidor?
Det är inte svårt att byta clipon, men du behöver plocka av framhjulet och lossa gaffelbenet och släppa ner det så du får loss cliponet om det sitter mellan styrhalvorna.
Du behöver antingen hänga hojen från taket eller använda ett depåstöd som lyfter i kronan. Eller ett Abbas stand eller skylift. Inte svårt, men du behöver eventuellt plocka av en massa kåpor för att komma åt
Hjullager och packboxar bytte jag nyss hos en verkstad.
Frågade vad han hade för idé om varför den känns som den gör, ingen aning fick jag till svar. Vet inte om gafflarna är i spänn men det kanske hade uppdagats när han bytte packboxarna?
Hojen spårar vad jag kan se. Gjorde vattentricket då såg dom ut att gå i linje.
Hur kollar jag om däcket ligger an mot fälgen, dock har jag fått pumpa bakdäcket två ggr, dels när jag köpte den för 2 mån sen och dels när jag tog ut deb för säsongen för ca 1 vecka sen? Och hur kollar jag om gaffeln ligger i spänn samt hur justerar jag ner styrdämparn till min?
Tack för utförliga svar
Kan det här va nåt?Bäst är verkstadsmanualen från tillverkaren.
Har du känt på hjullager?
Spårar hojen?
Är gaffeln i spänn? Det är rätt vanligt efter en krasch.
Ställ ner din styrdämpare på minimum.
Är fälgarna raka?
Ligger däcket an mot fälgen hela vägen runt på båda sidor?
Det är inte svårt att byta clipon, men du behöver plocka av framhjulet och lossa gaffelbenet och släppa ner det så du får loss cliponet om det sitter mellan styrhalvorna.
Du behöver antingen hänga hojen från taket eller använda ett depåstöd som lyfter i kronan. Eller ett Abbas stand eller skylift. Inte svårt, men du behöver eventuellt plocka av en massa kåpor för att komma åt
Den där används för att sätta upp i undre gaffelkronan för att lyfta framhjulet vid hjulbyte och liknande.Kan det här va nåt?
Köote hojen för två mån sen så har bara kört hem den och till verkstaden. Så deb gar varit så sen köp. Fick den för hyffsat pris därav köp.Den där används för att sätta upp i undre gaffelkronan för att lyfta framhjulet vid hjulbyte och liknande.
Du kan använda den föratt ta bort gaffelbenen också men du kan inte byta styrlager med hjälp av den där.
Det är inte världens enklaste lyft att använda, ibland får man använda en vanlig hylsa för att fylla ut i hålet där man lyfter och ibland måste undre delen av kåpan bort för att inte spräcka den.
Men, om du har fått gaffeln servad efter det att du tycker den är svårkörd och det var en riktig mc-meksom gjorde servicen så skulle jag stryka punkterna gaffel i spänn och styrlager för det märker man när man jobbar med grejerna.
Tänk efter vad som hänt /gjorts med hojen mellan det att du tyckte den var ok till du märkte att den inte är ok.
Lättare att hitta felet då.
Det beror väl lite på hur jävligt det hugger, men generellt sett så är det nog mest irriterande tills den slutar funka. Det är väldigt drygt att köra utan koppling, eller är inte ha någon driving.O är det skadligt att köra lite med huggande koppling? Märker bara av det då o då.
Hahahaha ja kan va lite halvtfisigt o köra utan koppling. Ungefär som när kopplingsvajern gick av på förra då slog jag i backen.Det beror väl lite på hur jävligt det hugger, men generellt sett så är det nog mest irriterande tills den slutar funka. Det är väldigt drygt att köra utan koppling, eller är inte ha någon driving.
Har du testat byta oljan?
Det jobbiga är ju att komma igång från stillastående. Ja, jag skulle väl kanske inte vilja köra i Stockholm så heller.Hahahaha ja kan va lite halvtfisigt o köra utan koppling. Ungefär som när kopplingsvajern gick av på förra då slog jag i backen.
Din verkar ha en original styrdämpare och där finns tydligen ingen justering.Hur justerar man den? Är det bara att skruva upp den på mässingmuttern där till höger?
Aa exakt original. Aa hittade den där tack. Ska sätta mig o läsa på. Student på nyttDin verkar ha en original styrdämpare och där finns tydligen ingen justering.
Du behöver definitivt läsa servicemanualen så att du får lite mer "sammanhang" i vad som kan behöva göras för en viss typ av problem.
SUZUKI GSX-R750 SERVICE MANUAL Pdf Download
View and Download Suzuki GSX-R750 service manual online. GSX-R750 motorcycle pdf manual download. Also for: Gsx-r600 2006, Gsx-r600 2007, 2007 gsxr 600, 2006 gsxr 600.www.manualslib.com
En liten för små moment och en stor för de jobbigare momenten som hjulmutter.Måste fråga om nån vet vilken momentnyckel som är mest allround för hoj. Fanns ju massa olika moment från 5 till 210nm och 3/8" och 1/2"
Tja sista frågan. Vad brukar kunna läcka från trågdelen/nedre delen av motorn. Är det vanligt att oljetrågspackning ger upp bara sådär? Kan det vara nån packbox runt växellådan?En liten för små moment och en stor för de jobbigare momenten som hjulmutter.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |