vx skrev:
2374668 Allt går att sälja men bara med rätt pris! Telefon och mailprutare undanbedes gör att många inte ens tänker på att svara. Skriver nån så får dom räkna med mycket mindre inresse.
Själv har jag lyckats pruta ned priset på många objekt med hjälp av mailen.
Skulle aldrig ens titta på ett objekt om det inte framgick av annonsen att priset gick att pruta på.
Felet är att många hojägare tror att det är en exclusiv hoj dom försöker sälja när det i själva verket är en halvtaskig dussinhoj, som dessutom är skrapad!!!
Ööööh, nej jag tycker inte min är speciell, och jag vet att det finns många!!!
Självklart går det att pruta, men jag blir trött på folk som ska pruta 5-10 000 med ett mail, innan dom ens sett vad dom prutar på!!!
Har en kompis som skulle sälja sitt hus, och nån mupp mailade han och skulle pruta 200 000:- innan han ens sett huset (han skulle ha 600 för det, så det är en hel del)... sånna vill jag slippa ha att göra med!!!
OK om man ska åka 80 mil, så får man ju prata med varann och berätta mer om skicket och komma överens om pris innan, men har man 10 mil, så är det ju bara att häva iväg sig och titta på det man funderar på att köpa!!!
Priset jag satte då var bland det lägsta på blocket, och jag tyckte det var rimligt, men sen har priserna gått ner väldigt fort, så man får väl anpassa sig!!! Kan lova att till våren kommer likvärdiga cyklar att vara ute för 40 000 igen...