svårstartad 660, när den är kall

putrefaction

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
660smc
åker 660smc, den har alltid gått kanon men helt tvärt var det slut på smekmånaden..

när den är kall har den blivit svårstartad som as.. om jag chokar händer inget, och om jag inte chokar blir det likadant.. enda sättet är att choka, kicka tre fyra ggr, stänga av choken och sparka till, då brukar aset tända.. så där får man hålla på tills maskineriet snurrar nog många varv för att man ska hinna dra ut choken medans det fortfarande går runt..

någon med något tips?

nytt stift sitter i..

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
putrefaction skrev:
2200913 åker 660smc, den har alltid gått kanon men helt tvärt var det slut på smekmånaden..

när den är kall har den blivit svårstartad som as.. om jag chokar händer inget, och om jag inte chokar blir det likadant.. enda sättet är att choka, kicka tre fyra ggr, stänga av choken och sparka till, då brukar aset tända.. så där får man hålla på tills maskineriet snurrar nog många varv för att man ska hinna dra ut choken medans det fortfarande går runt..

någon med något tips?

nytt stift sitter i..
En ordentlig service skulle jag tro vore bra med nytt luftfilter och så. Kolla färgen på stiftet också, du kanske behöver nya munstycken.

Har du kört slut på bensinen nyss? jag hade lite strul med min för ett tag sen då det antagligen har ramlat ner ett litet gruskorn i fuggen efter att jag kört slut.

Inge

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Yamaha 125 såld Honda xl 125 såld Yamaha xt 600 84-a såld KTM 640e 00-a såld Honda vtr Firestorm 02-a såld KTM 660 04
putrefaction skrev:
2200913 åker 660smc, den har alltid gått kanon men helt tvärt var det slut på smekmånaden..

någon med något tips?

nytt stift sitter i..

Min var likadan,blandskruven hade gängats ut.
Istället för 1,75 varv ut stod den på över 3 varv ut.
Fick justera lite på tomgången med.

putrefaction

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
660smc
ventilerna är justerade, munstyckena sitter på plats.. blandskruven har jag provat i alla möjliga lägen.. men det ska väl inte påverka så jävla mycket, eller? går skit gör den iaf.. hur brukar det uppföra sig när man har tjuvluft?

putrefaction

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
660smc
när jag väl fick fart på skiten idag fick den stå på tomgång medan jag vred på tändkåpan, tomgången blev mycket jämnare och finare, cykeln är fortfarande svår att starta dock.. är det någon som vet hur man ställer in efter ordning? även om någon vet hur man justerar den där grejen som håller ordning på tändning och trottleposition, den på förgasaren..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024