svårstartad ktm 660

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Stuvsta, Huddinge.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
Den cylinderformade grejen var antagligen termostaten eller tempmätaren. Det var nog ventilerna som var felet :tummenupp

Nu kan jag inte vara 100% säker eftersom jag inte har erfarenhet av större hojar, men när det är så här kallt kan man behöva feta till blandningen lite. Man kan åtminstone skruva lite på blandskruven. Kall luft = högre densitet = mer syre per liter.

MEN JA stor risk....termostaten har inga kablar till sej......
de va en elektronik pryl....vet hur termostaten ser ut....de va troligtvis någon typ av kondensator eller liknande....sitter på fästet där tanken sitter fäst under till.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
MEN JA stor risk....termostaten har inga kablar till sej......
de va en elektronik pryl....vet hur termostaten ser ut....de va troligtvis någon typ av kondensator eller liknande....sitter på fästet där tanken sitter fäst under till.

Skrev antagligen eftersom jag inte var 100% säker men ändå ville försöka hjälpa. Bra att det löste sig iaf :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top